نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 08:30

فارس‌من| پاسخ کشاورزان خاییز تنگستان در تهران

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان بوشهر گفت: پرونده کشاورزان تنگه مخدان خاییز به سازمان ارسال شده و پس از بررسی در شورای فنی ساماندهی امور مناطق پاسخ نهایی داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان بوشهر، مخاطبان فارس‌من در جدیدترین مطالبه خود تحت عنوان «نبود راه برای دسترسی به باغات کشاورزان در روستای خاییز تنگستان» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

عباس شهریاری از کشاورزان روستای خاییز تنگستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: چندین سال است که پیگیر این موضوع هستیم و از فرمانداری تنگستان، منابع طبیعی و ... اجازه ساخت یک کیلومتر جاده جهت دسترسی به باغات خود را گرفته‌ایم و تنها محیط‌ زیست استان بوشهر در این خصوص مخالفت کرده است.

وی «نبود راه برای دسترسی به باغات کشاورزان در روستای خاییز تنگستان» عنوان کرد: با احداث این جاده شرایط دسترسی به ۱۶ هکتار اراضی باغات که در حال از بین رفتن است فراهم می‌شود.

عبدالرحمان مرادزاده مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از زمانی که کشاورزان تنگه مخدان درخواست خودشان را مطرح کردند اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست نسبت به پیگیری این درخواست اقدام کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر ادامه داد: بعضی موارد تصمیم‌گیریشان از اختیار اداره‌کل خارج است و در موضوع بحث اراضی مناطق حفاظت شده تفویض اختیاری برای ما وجود ندارد. 

وی با اشاره به روندی که باید طی شود تا مسأله ساخت جاده صورت گیرد توضیح داد: مسیر تصمیم‌گیری برای این موضوع از سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور و در شورایی تحت عنوان «شورای فنی ساماندهی امور مناطق» انجام می‌شود.

مرادزاده افزود: البته در خواست این عزیزان کشاورز و پیشنهادی که خود اداره‌کل محیط‌زیست داشت به مرکز انتقال داده شد که در نهایت منجر به صدور مجوزی از مسیری شد که الان مورد قبول بخشی از این کشاورزان نیست.

این مقام مسؤول اظهار کرد: لیکن دوباره موضوع مطرح و از مسیر درخواست شده بازدیدهایی صورت گرفت که ما مجدداً پرونده را به تهران ارسال کرده‌ایم و منتظر پاسخ هستیم؛ این نوع بررسی مختص به بوشهر نیست و موضوعات و مسائل مختلفی در کشور وجود دارد که باید در این کمیته مورد بررسی قرار گیرد.


تنگستان - خاییز

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: اداره‌کل نمی‌تواند در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

پیگیری‌های خبرنگار فارس تا حصول نتیجه برای کشاورزان تنگه مخدان ادامه دارد.

به گزارش فارس، مخاطبان هم‌استانی می‌توانند با ثبت سوژه‌های خود در سامانه فارس‌من پیگیری مطالبات خود را به خبرنگار فارس بسپارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1289661

مهمترین اخبار ایران و جهان: