نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 15:54

ترویج فرهنگ بشردوستی و آمادگی همگانی در آموزش و پرورش اردبیل

اردبیل - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در راستای ترویج فرهنگ بشردوستی و آمادگی همگانی در آموزش و پرورش اردبیل دانش آموزان این استان دوره‌های امداد و نجات را سپری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری ظهر دوشنبه در آئین امضای تفاهمنامه همکاری بین جمعیت هلال احمر و اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: این تفاهمنامه همکاری پیرامون اجرای برنامه‌های مشترک در راستای افزایش تاب آوری در برابر مخاطرات برای کارکنان آموزش و پرورش و دانش آموزان امضا شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از انعقاد این تفاهمنامه دستیابی به نظام آموزشی تمام ساحتی و پویا و تحقق هر چه بیشتر اهداف و مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ویژه در ساحت تربیت زیستی و بدنی دانش آموزان می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: عملیاتی کردن برنامه‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت به ویژه حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان منوط به بهره گیری از ظرفیت سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی و مشارکت و همکاری جمعی و فراسازمانی از دیگر اهداف این تفاهمنامه است.

صفری تصریح کرد: این تفاهمنامه در خصوص آموزش و ترویج فرهنگ بشردوستی و آمادگی همگانی در برابر حوادث و مخاطرات، پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه و توانمندسازی دانش‌آموزان آینده‌ساز کشور در مهارت‌های امدادی و بشردوستانه منعقد شد.

در این آئین حمید قویدل رئیس جمعیت هلال احمر اردبیل نیز اظهار کرد: جمعیت هلال احمر نیز طبق وظایف ذاتی خود در آموزش و آماده سازی آحاد جامعه و توانایی ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی و امدادی به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور عهده دار وظایف حاکمیتی حساسی چون آگاهی بخشی و آماده سازی جامعه در برابر حوادث و مخاطرات، جستجو و نجات در حوادث جمعی، آموزش‌های همگانی و آموزش‌های تخصصی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046361

مهمترین اخبار ایران و جهان: