نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 19:01

اولویت فرزندآوری مقابله جدی با سقط جنین است

اراک-معاون راهبردی جبهه مردمی جمعیت کشور گفت:اولویت فرزند آوری مقابله جدی با سقط جنین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسلم منفرد عصر چهارشنبه در دوره آموزشی کنشگری جمعیت در اراک و در جمع مبلغین تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: در راستای حل مشکلات جمعیت ارزش فرزند و ارزش فرزند آوری، حکم شرعی سقط جنین باید برای مردم تبیین شود و سنت واسطه‌گری ازدواج باید بین مردم احیا شود.

منفرد تاکید کرد: امروز آسیب‌های سقط جنین و ضررهای آن باید برای مردم و جامعه تبیین شود و این نیازمند مشارکت همه جانبه مردم و البته دستگاه‌ها است و لذا اولویت فرزند آوری مقابله جدی با سقط جنین است.

وی با اشاره با اینکه متأسفانه سالیانه در جهان بین ۴۵ تا ۵۰ میلیون سقط جنین عمدی اتفاق می‌افتد، گفت: در ایران با توجه به پژوهش وزارت بهداشت هر سال ۳۵۰ تا ۸۰۰ هزار و به طور میانگین ۵۰۰ هزار سقط جنین عمدی انجام می‌شود و این یک فاجعه است.

معاون راهبردی جبهه مردمی جمعیت کشور افزود: سقط جنین عمدی مانند ازدواج و طلاق به طور رسمی در جایی ثبت نمی‌شود و این آمار بر اساس پژوهش است و متأسفانه تجمیع آمار سقط جنین عمدی و غیر عمدی از میزان تولد در کشور بیشتر است.

وی بیان کرد: شئ پنداری مهمترین عامل سقط جنین است و نمی‌دانیم جنین یک انسان واقعی است.

اولویت فرزندآوری مقابله جدی با سقط جنین است

وی با تاکید بر اینکه حکم سقط جنین حرام است و این حرام بودن از همان ابتدای جنین است، گفت: قرص‌های اورژانسی که نطفه را از بین می‌برد همان حکم حرام بودن را خواهد داشت و لذا باید این تصورات غلط توسط مبلغین به خوبی برای مردم تبیین شوند.

معاون راهبردی جبهه مردمی جمعیت کشور افزود: غربالگری یک آزمایش تشخیصی است و درمانی نیست و در ۱۱ هفتگی، ۱۶ هفتگی و ۲۳ هفتگی برای تشخیص ناهنجاری‌های جنین است و انتهای این آزمایش درمانی نیست بلکه نهایت آن از بین بردن جنین است و این حق حیات را از یک انسان گرفتن است.

منفرد بیان کرد: در جامعه مادران باردار باید حمایت معنوی شوند و به طور مثال تبریک گفتن و پرهیز جدی از ایجاد نگرانی برای آنها باید مورد توجه باشد و باید رفتارهای غلط در این خصوص اصلاح شود و این می‌تواند از نزدیکترین افراد به مادر باردار تا پزشک و مرکز بهداشت باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1095161

مهمترین اخبار ایران و جهان: