نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 00:29

تعداد مصدومان چهارشنبه سوری گلستان به ۴۲ نفر رسید

گرگان- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حوادث چهارشنبه سوری در گلستان ۴۲ نفر مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

محمدجواد مقسمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در حوادث چهارشنبه سوری امسال تاکنون ۴۲ نفر مصدوم شده اند که از این تعداد ۳۵ نفر مرد و هفت نفر زن بودند که چهار نفر از این افراد بستری و مابقی ترخیص شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: در حوادث چهارشنبه سوری ۳۰ نفر در گرگان، هشت نفر در گنبدکاووس و در شهرهای مینودشت و بندرگز، علی آباد و خان ببین هم هر کدام یک نفر مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: ۱۳ نفر از مصدومان از ناحیه سر و گردن، ۱۹ نفر از ناحیه دست و پا، هشت نفر از ناحیه چشم، یک نفر از ناحیه گوش و یک نفر هم دچار ترس و ضعف شده است.

مقسمی گفت: ۱۰ نفر از مصدومان دچار سوختگی درجه دو، تعداد هشت نفر دچار سوختگی درجه یک و تعداد ۲۳ نفر هم دچار تروما شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از آماده باش کامل نیروهای اورژانس ۱۱۵ در چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: شهروندان در صورت بروز حوادث سوختگی ضمن حفظ خونسردی از قرار دادن مواد غیربهداشتی بر روی محل سوختگی خودداری کنند و با اورژانس تماس بگیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1093561

مهمترین اخبار ایران و جهان: