نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 16:52

پویش همراهان سفر ایمن در خراسان شمالی اجرا می‌شود

بجنورد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: طرح پویش همراهان سفر ایمن با هدف کاهش حوادث جاده ای در دو مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی خراسان شمالی در نوروز ۱۴۰۲ اجرا می شود.

محمد مشتری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح پویش همراهان سفر ایمن برای ارتقای ایمنی سفرهای برون شهری در ایام نوروز و کاهش خطرات و سوانح رانندگی از ۲۴ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، به مدت ۲۱ روز اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه شعار این طرح سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما است، افزود: یک مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محور جنگل گلستان - بجنورد و یک مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محور قوچان - جنگل گلستان برای طرح پویش همراهان سفر ایمن در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی از جمله اهداف این طرح می‌باشند.

وی ادامه داد: ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران اسلامی، از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

مشتری گفت: در مجموع ۱۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در خراسان شمالی برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی آماده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1068361

مهمترین اخبار ایران و جهان: