نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 15:53

علت حوادث مدارس مشخص و با مقصران برخورد شود

قم- مرجع تقلید شیعیان گفت: علت حوادث مدارس باید مشخص و به مردم اطلاع رسانی شود و در صورت عمدی بودن با خاطیان و مقصران برخورد و مجازات شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله جعفر سبحانی پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: حوادثی که در برخی از مدارس از جمله قم و بروجرد رخ داده است موجب نگرانی مردم است و تاکنون نیز علت این حوادث مشخص نشده که آیا عمدی بوده یا سهوی بوده است.

مرجع تقلید شیعیان بیان داشت: مدیران مدارس نیز از علت این حوادث مطلع نیستند که در این راستا باید نتایج تحقیقات صورت گرفته به مردم اطلاع رسانی شود و در صورت عمدی بودن این اتفاقات باید با افراد مقصر برخورد و مجازات شوند.

آیت الله سبحانی در ادامه با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها به دلیل اینکه نگران فرزندان خود هستند فرزندانشان را به مدارس نمی‌فرستند افزود: باید با اطلاع رسانی علت حوادث خانواده‌ها را از نگرانی رها کنیم.

این مرجع تقلید همچنین احیای معاونت پرورشی در وزارت آموزش و پرورش را کاری ارزشمند برشمرد و بیان داشت: باید اقدامات تربیتی در نظام آموزشی تقویت شود تا دانش آموزان در برابر فتنه‌های فرهنگی دشمنان بیمه شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1068261

مهمترین اخبار ایران و جهان: