نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 14:40

هشدار دادگستری گلستان درباره تعدی به پلیس/ دادستان گرگان: خطر قرمزی در مبارزه با مفاسد نداریم

رئیس‌کل دادگستری گلستان درباره افرادی که به پلیس تعدی می‌کنند هشدار جدی داد و گفت: امنیت خطر قرمز ماست و هیچ تمرد و تعدی نسبت به ماموران انتظامی پذیرفته نیست و با متخلفان قاطعانه و بدون اغماض برخورد می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پیش از ظهر امروز نشست مسوولان قضایی و انتظامی گلستان در اداره‌کل دادگستری گلستان با حضور مدیران قضایی و فرماندهان انتظامی استان برگزار شد.

یکی از محورهای جلسه امروز، برخورد قاطع قضایی و انتظامی با مجرمان خشن، برهم زنندگان نظم و امنیت و آرامش در جامعه، هنجارشکنان سازمان یافته و مجرمان باندی بوده که تمامی مدیران قضایی استان با حمایت قاطع خود از انتظامی استان، خواستار برخورد بدون اغماض با این مجرمان شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان ضمن حمایت از اقدامات انتظامی استان در یک سال گذشته در برخورد با مجرمان خشن در این جلسه اظهار کرد: امنیت خطر قرمز ماست و هیچ تمرد و تعدی نسبت به ماموران انتظامی  پذیرفته نیست و با متخلفان قاطعانه و بدون اغماض برخورد  می شود .

حیدر آسیابی خاطرنشان کرد: کارنامه انتظامی گلستان درخشان درخشان است و این عملیکد مطلوب در کنترل نا آرامی‌های اخیر به صورت محسوس مشخص بود.

وی ادامه داد: هماهنگی مطلوب قضایی و انتظامی در  استان از ایجاد فضای ناامنی و ادامه دار شدن اغتشاشات پیشگیری کرد .

رئیس‌کل دادگستری گلستان با اشاره بر لزوم نشست‌های مشترک قضایی و انتظامی برای تامین بهتر نظم و امنیت در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: با اراذل و اوباش و مجرمان خطرناک و کسانی که امنیت استان را خدشه دار کنند، دادگستری  بدون اغماض و قاطعانه برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی گلستان نیز در این جلسه با قدردانی از حمایت قاطع دستگاه قضایی استان از ماموران انتظامی گفت: این حمایت و همدلی قضایی و انتظامی علت عملکرد موفق استان گلستان در کنترل ناآرامی چند ماه پیش بود.

محمدسعید فاضل دادگر خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های ضعیف توسعه‌ای و فرهنگی،  بیشترین فشار را بر دستگاه قضایی و انتظامی استان وارد کرده  و نیاز است دستگاه‌های متولی در این بخش فعال‌تر عمل کنند.

 

خطر قرمزی در مبارزه با مفاسد نداریم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در این جلسه با اشاره به تلاش‌های دستگاه قضایی و انتظامی و اطلاعاتی در شناسایی گلوگاه‌های فساد تصریح کرد: با کمترین میزان فساد نیز برخورد خواهیم کرد و متخلفان تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

محمود اسپانلو گفت: فردی که امروز با مبالغ به ظاهر کم تخلف می‌کند به طور قطع اگر فرصتی پیدا کند به بیت‌المال رحم نخواهد کرد و دست به تخلف‌ها با مبالغ بسیار بزرگتر خواهد زد.

وی با اشاره به لزوم تقویت پلیس در شناسایی مفسدان بخصوص در حوزه اقتصادی، اضافه کرد: پلیس امنیت اقتصادی باید تقویت شود و با اقتدار در کنار دستگاه قضایی برای کشف و برخورد با مفاسد اقتصادی ورود کنند.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان با تقدیر از تلاش و جانفشانی ماموران انتظامی به ویژه شهرستان گرگان در کنترل اغتشاشات  بیان کرد: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و آب بندان های غیرمجاز هم به پشتوانه ماموران انتظامی ، بدون تنش انجام شد و ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان در پایان این نشست از فرمانده انتظامی استان  و تعدادی از افسران ارشد انتظامی بابت ایجاد نظم عمومی و حفظ امنیت پایدار و برخورد قاطع با بر هم زنندگان نظم و امنیت با اهدای لوح قدردانی کرد.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1068161

مهمترین اخبار ایران و جهان: