نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 08:47

فتنه اخیر بر اساس ایجاد تنفر میان اقشار مختلف مردم جامعه بود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج برخوار با بیان اینکه ایجاد نفرت مبنای راهبُرد دشمن است، گفت: نفرت اول این است که مردم خودشان از خودشان متنفر شوند و قومیت‌های مختلف را به جان یکدیگر می‌اندازد که فتنه اخیر هم بر همین اساس بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از برخوار، سید کمال موسوی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج برخوار در آیین افتتاح پایگاه بسیج شهید حاج قاسم سلیمانی بسیج ورزشکاران شهرستان در شهر شاپورآباد ضمن قدردانی از حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به‌ویژه ورزشکاران، اظها کرد: رهبر معظم انقلاب دومرتبه اظهار تعظیم کرده‌اند؛ یکی وقتی که حاج قاسم عزیز به شهادت رسیدند و یکی هم برای حضور بی‌نظیر مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن امسال.

وی با اشاره به سالروز ولادت امام حسین (ع) افزود: حرکت امام حسین (ع) مبتنی بر جهاد تبیین بود و این نهضت تا روز عاشورا ادامه داشت و پس از شهادت اباعبدالله، حضرت زینب (س) تا کاخ یزید و سرزمین شام این نهضت را ادامه دادند.

موسوی با بیان اینکه محوریت جهاد تبیین دشمن‌شناسی است، تأکید کرد: امام حسین (ع) قصد نمایان کردن چهره واقعی یزید را داشتند اما خیلی‌ها این را متوجه نشدند؛ امروز هم ما باید دشمن را بشناسیم و بدانیم که درباره ما چه فکری می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج برخوار تصریح کرد: ما باید از تفکراتی که دشمن نسبت به ما دارد اطلاع داشته باشیم و بدانیم با چه اقدامی نقشه‌های آنان را باید خنثی کنیم.

اعتراف مقامات بلندپایه اروپایی درباره «انقلاب اسلامی» 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اذعان برخی مقامات بلندپایه اروپایی، خطرناک‌ترین دشمن غرب در سراسر تاریخ، انقلاب اسلامی است و شاید خودمان هم زیاد به این موضوع دقت نکرده باشیم؛ دشمنان ما دائم در اندیشکده‌های مختلف خود در حال نقشه‌کشیدن برای ایران هستند.

موسوی با اشاره به یکی از راهبردهای دشمن علیه ملت ایران، ادامه داد: مبنای این راهبُرد ایجاد نفرت است؛ نفرت اول این است که مردم خودشان از خودشان متنفر شوند و قومیت‌های مختلف را به جان یکدیگر می‌اندازد. فتنه اخیر هم بر همین اساس بود؛ یک دختر کردِ سنی‌مذهب را بازیچه قرار دادند تا میان جنسیت‌ها، اقوام و مذاهب مردم ایران تفرقه ایجاد کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج برخوار با بیان اینکه نفرت دوم، نفرت میان مردم و حکومت است، اضافه کرد: دشمن تلاش می‌کند که میان مردم و مسئولان تفرقه ایجاد کند. در فتنه بنزینی یکی از چیزهایی که مردم را ناراحت کرد، این بود که گفته شد صبح جمعه متوجه افزایش قیمت بنزین شدیم و مردم می‌گفتند که به شعور ما توهین شد.

ایجاد تنفر نسبت به دین؛ یکی از راهبردهای دشمن

وی با اشاره به نفرت سوم، عنوان کرد: از دیگر اهداف این راهبُرد، ایجاد تنفر نسبت به دین مردم است که سعی می‌کنند مردم را نسبت به مسلمان بودن خود متنفر کنند و یکی از شیوه‌هایشان هم شبهه‌افکنی به‌صورت دائم است تا مردم را نسبت به‌نظام و ملیت خود بدبین کنند.

موسوی اذعان کرد: در چنین میدانی که دشمن ایمان ما را نشانه رفته است، وقتی یک ورزشکار به مقام قهرمانی دست پیدا می‌کند و پرچم ایران را در عرصه‌های مختلف ورزشی بالا می‌برد، برای کشورمان افتخار کسب کرده و همین ورزش‌کردن می‌تواند باعث غرور ملی ما ایرانی‌ها شود. این که ورزشکار ما در میدان با پرچم ایران دور افتخار می‌زند، بسیار غرورآفرین است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج برخوار با اشاره به فرهنگ و منش ورزش پهلوانی و کشتی اظهار کرد: ورزش پهلوانی تلفیقی است از معنویت و اخلاق و فرهنگ که ادب در آن موج می‌زند. این ورزش‌ها هویت ما هستند.

پایان پیام/۶۳۱۳۲/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1043861

مهمترین اخبار ایران و جهان: