نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 15:42

جنگ دشمن متمرکز بر حوزه اقتصادی کشور است/ اقتصاد مقاومتی راه علاج

سمنان- امام جمعه موقت سمنان بابیان اینکه جنگ امروز دشمن بر حوزه‌های اقتصادی متمرکز شده است، گفت: راه نبرد در این جنگ نابرابر روی آوردن به اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدباقر عبدوس ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه سمنان به میزبانی مصلی این شهر ضمن بیان اینکه دشمن طی چهار دهه عمر انقلاب به روشنی دریافته که از طریق گزینه‌های نظامی نمی‌تواند بر ایران غلبه کند، ابراز داشت: امروز دشمن در اتاق‌های فکر خود به دنبال راه‌های جدید برای نفوذ در کشور ما است که این بار گزینه اقتصاد را روی میز خود پهن کردند.

وی ضمن بیان اینکه دشمن در جنگ پیش رو بر روی مسائل حوزه اقتصادی متمرکز شده است، افزود: تنها راه غلبه بر نبرد نابرابر دشمن و گذر از تحریم‌ها تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های اقتصادی است که این مهم به برنامه‌ریزی نیز نیاز دارد.

خطیب موقت سمنان ضمن بیان اینکه با اقتصاد مقاومتی می‌توانیم از این توطئه دشمن به سربلندی فائق شویم، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب طی ۱۰ سال گذشته نامگذاری شعار سال را بر روی مسائل اقتصادی متمرکز کردند و از مسئولان بارها خواستند که پیرامون آن برنامه داشته باشند تنها در این شرایط می‌توانیم پیروز میدان باشیم.

عبدوس ضمن بیان اینکه دیگر تاکید معظم له جایگزینی دلار است، تصریح کرد: با نگاهی به افزایش نرخ ارز می‌توان دریافت که دشمن برای اقتصاد ایران نقشه کشیده است و می‌بایست در مبادلات به سمت و سویی حرکت کنیم که دلار تعیین کننده نباشد و موارد دیگری جایگزین آن شود.

وی افزود: دشمن در اغتشاشات اخیر نیز ناکام بوده است لذا می‌داند که تنها راه به زانو درآوردن ملت ایران جنگ اقتصادی خواهد بود بنابراین برای گذار از این بحران رویکرد اقتصاد بدون اتکا به دلار باید برنامه ریزی و سپس در کشور بنیان گذاری شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1054217

مهمترین اخبار ایران و جهان: