نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 16:23

مشکلات شهرستان دیر به صورت ویژه در سفر رئیس جمهور دیده شود

بوشهر- امام جمعه دیر با تاکید بر حضور وزرا در شهرستان دیر، گفت: مشکلات شهرستان دیر به صورت ویژه در سفر رئیس جمهور دیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه امروز بندر دیر با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: در کنار صبر و استقامت به تقوا نیاز داریم تا خدا را بر اعمال و گفتار خود گواه ببینیم و اگر این گونه شد انسان فریب وعده دشمن نخواهد خورد و به سمت دشمن تمایل پیدا نخواهد کرد.

امام جمعه دیر افزود: یکی از برنامه‌های دشمن جذب نیروهای انقلابی به سمت خود است اما تقوای الهی مانع این کار می‌شود.

وی بیان کرد: باید در پرتو ماه‌های رجب و شعبان خودسازی کرده و در کنار آبادی جسم، قلب و روح و روان خود را نیز باید آباد و معنویت بخشیم تا وارد ماه رمضان شویم.

حسینی با تبریک میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار، گفت: بقا مکتب پیامبر با فداکاری و ایثارگری سید و سالار شهیدان و اهلبیت گرامی ایشان تأمین کردند.

وی با بیان اینکه نامگذاری این روز به نام پاسدار افتخار بزرگی برای پاسداران است، یادآور شد: پاسداران در خط امام حسین (ع) حرکت کرده و در همه عرصه‌ها از بدو تأسیس سپاه تاکنون خوش درخشیده اند.

خطیب جمعه دیر تاکید کرد: سپاه پاسداران و پاسداران سنگربانان انقلاب اسلامی هستند، هر جا خطر متوجه اسلام و ارزش‌های اسلامی شود، سپاه حاضر است و از دستاوردهای اسلام و انقلاب و ارزش‌های اسلامی دفاع می‌کند.

وی با اشاره به انتظارات رهبر معظم انقلاب از سپاه پاسداران، ابراز کرد: جذب و پرورش و آموزش جوانان مستعد و در تراز انقلاب اسلامی، رساندن سپاه به توانایی‌های کامل برای حراست از انقلاب و تقویت بنیه‌های معنوی و انقلابی و نظامی سه خواسته مقام معظم رهبری از سپاه است.

حسینی با اشاره به ولادت ابا الفضل العباس (ع) و روز پاسدار، تاکید کرد: جانبازان تا شهادت پیش رفتند و امروز به عنوان شهدای زنده انقلاب شناخته می‌شوند و این افتخار بزرگی برای آنان و خانواده‌هایشان است که پیرو قمر بنی هاشم هستند و رهبر معظم انقلاب نیز خود جانباز انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به ولادت زین العابدین (ع)، گفت: از این امام بزرگوار و کار بزرگ ایشان در حادثه کربلا در کنار زینب کبری (س) که جهاد تبیین بود پیروی کرده و ما نیز در این راستا حرکت کنیم.

وی افزود: در شرایطی که دشمن از جنگ نرم و شناختی برای پیشبرد اهداف خبیثشان استفاده می‌کنند ما نیز با جهاد تبیین و روشنگری مقابل دشمن بایستیم.

حسینی با اشاره به حادثه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان و جمعی از همراهان، گفت: برای وزیر و مصدومین آرزوی شفای کامل و برای این نیروی جهادی و بسیجی که به دیار باقی شتافتند آرزوی مغفرت داریم.

امام جمعه دیر با تسلیت درگذشت همسر آیت الله مطهری، خاطرنشان کرد: این بانو نقش مهم و تعیین کننده ای در موفقیت‌های استاد مطهری داشت.

وی با اشاره به روز امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی و تقدیر از تلاشگران این عرصه، بیان داشت: در اسلام و آموزه‌های دینی و سیره معصومین نسبت به مسئله تربیت توجه خاصی شده است.

حسینی با بیان اینکه تربیت بر آموزش مقدم است، گفت: وظیفه همه معلمان به ویژه مربیان پرورشی این است که قبل از مسئله آموزش بحث تربیت دانش آموزان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: در این موقعیتی که با تهاجم فرهنگی و جنگ شناختی دشمنان مواجه هستیم و آنها روی نسل جوان ما سرمایه گذاری کرده اند، مدیران و معلمان در مدارس با احساس وظیفه بیشتر به مسئولیتشان عمل کنند.

با نگاه انقلابی به مسائل نگاه کنیم

امام جمعه دیر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در عید مبعث، گفت: بعثت پیامبر بزرگ نعمت الهی برای بشریت است چون حامل گنجینه‌هایی تمام نشدنی برای بشر است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس و اعضای مجلس خبرگان، افزود: سیاست دشمن در این مقطع ایجاد ناامیدی بین مردم است.

حسینی با اشاره به حضور با شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و ناامید کردن دشمن، خاطرنشان کرد: دشمن بیکار نمی‌نشیند و در عرصه‌های دیگر به دنبال ناامیدی مردم هستند.

وی با تاکید بر لزوم امیدآفرینی در جامعه، ابراز داشت: نظام اسلامی در کنار نقاط قوت، نقطه ضعف‌هایی هم دارد اما ما باید با نگاه انقلابی به مسائل نگاه کنیم و دستاوردها و ضعف‌ها را در کنار هم ببینیم.

خطیب جمعه دیر با تلاش و همت ضعف‌ها برطرف می‌شود، گفت: مردم وفادار ما با دید انقلابی به مشکلات بازار، گرانی‌ها، تورم و ارز نگاه کنند و مسئولین هم به وظایفشان عمل کنند تا دشمن که روی مشکلات و ضعف‌های اقتصادی متمرکز شده اند راه به جایی نبرند.

وی درباره سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر، خاطرنشان کرد: طبعاً سفر رئیس جمهور به شهرستان دیر نداریم اما توقع و انتظار ما از دست اندرکاران برنامه ریزی سفر نمایندگان رئیس جمهور به شهرستان‌ها این است که وزیری را به عنوان نماینده رئیس جمهور و دولتمردان به شهرستان ما بفرستند که بتواند بخشی از مشکلات شهرستان را خودش حل کند یعنی وزیری مرتبط با مشکلات ما باشد.

حسینی با بیان اینکه در بحث شیلات و کشاورزی، وزیر جهاد کشاورزی مناسب شهرستان است، عنوان کرد: در زمینه مشکلات زمین، حریم دریا و راه‌ها و بزرگراه دیر - بوشهر و جاده وفاق مناسب است که وزیر راه و شهرسازی به شهرستان سفر کند و درباره مشکلات بهداشت و درمان وزیر بهداشت به اینجا بیاید.

وی خاطرنشان کرد: صرفاً این نباشد که وزیری اینجا بیاید و شنونده و انتقال دهنده حرف‌های ما باشد این دردی دوا نمی‌کند بلکه وزیری باید به شهرستان بیاید که خودش بتواند بخشی از مشکلات ما را حل کند و پیگیری کند که امیدواریم به این خواسته ما و مردم شهرستان دیر توجه شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1054317

مهمترین اخبار ایران و جهان: