نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 15:56

کانون‌های مساجد باعث رونق فعالیت‌های فرهنگی است

تایباد ـ امام جمعه شهرستان تایباد گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد همکار امامان و باعث رونق فعالیت‌های فرهنگی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مولانا غلام نبی توکلی ظهر یکشنبه در همایش مدیران کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد شهرستان‌های تایباد، تربت جام و باخرز که با حضور امام جمعه شهرستان و جمعی از اعضای شورای شهر تایباد برگزار شد، اظهار کرد: اصل مسجد برای عبادت پروردگار است، اما در کنار این عبادت جایگاه فرهنگی نیز هست، اما موضوعات فرهنگی، اجتماعی می‌تواند سبب رونق در نمازگزار مسجد باشد.

امام جمعه شهرستان تایباد افزود: کانون‌های مساجد نباید خود را منحصر به فعالیت‌های خاص کنند. مسجد از گذشته و قبل از ورود موضوع کانون‌ها، یک فضای صرفاً عبادی بود، اما با این تشکل‌ها جنب و جوش به ویژه در حوزه نوجوانان و جوانان در مساجد ایجاد شد.

وی گفت: در مسجد جامع تایباد امروز بیش از ۲۰ کلاس مختلف در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و قرآن کریم ویژه بانوان تایبادی فعال است، همه کانون‌ها باید به موضوع بانوان در کانون‌ها دقت ویژه‌ای داشته باشند و آموزش موضوعات فرهنگی، هنری و موضوعات اجتماعی را ویژه بانوان با جدیت دنبال کنند، چرا که حوزه بانوان بسیار مهم و اثرگذار است.

مولانا توکلی تاکید کرد: ما اصل کانون‌های مساجد را برای آموزش قرآن می‌دانیم، اما در کنار آموزش قرآن کریم به آموزش دروس مدارس و دیگر کلاس‌های فرهنگی، هنری می‌پردازیم.

امام جمعه شهرستان تایباد بیان کرد: کانون‌های مساجد برنامه اول آنها باید آموزش قرآن کریم باشد، فرزندان ما باید قرآن کریم و احکام فقه خود را بیاموزد. امروز دام‌های زیادی برای فرزندان مسلمان پهن شده است و باید هوشیار باشیم تا این نسل را نجات دهیم، کانون‌های مساجد ابزار قدرتمندی برای مبارزه با این دام‌ها است.

وی توجه به ترویج اخلاق اسلامی را مهم دانست و گفت: در حوزه اخلاقی باید ورود قدرتمندی داشته باشید، ما در مساجد باید آنقدر تلاش کنیم که فرزندان خود را از تمام دام‌هایی که دشمنان برای آن‌ها پهن کرده است، نجات دهیم.

گفتنی است؛ این همایش با حضور یکصد نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد شهرستان‌های تایباد، تربت جام و باخرز در کانون فرهنگی محمدرسول الله (ص) شهر تایباد برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1088561

مهمترین اخبار ایران و جهان: