نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 14:20

32 هزار نفر در بارش‌های اخیر آسیب دیدند/ توزیع هوایی 21 تن اقلام امدادی در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۸۳۶ حادثه از ابتدای امسال در استان رخ داده است، گفت: ۹۰ هزار و ۳۷۴ آسیب‌دیده ناشی از حوادث بوده که ۳۲ هزار نفر آن مربوط به بارش‌های اخیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مسعود مثنوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۸۳۶ حادثه از ابتدای سال جاری در چهارمحال و بختیاری رخ داده که حوادث جاده‌ای با ۳۹۳ مورد و حوادث مربوط به بارش برف و کولاک با ۱۱۳ مورد پرتعدادترین‌ها بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بارش برف امسال در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است، افزود: ۹۰ هزار و ۳۷۴ آسیب‌دیده ناشی از حوادث بوده که ۳۲ هزار نفر آن مربوط به بارش‌های اخیر بوده اما فوتی نداشته‌ است.

اسکان بیش از ۹ هزار نفر توسط نیروهای هلال احمر

وی با بیان اینکه ۴۵۷ نفر توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمان سرپایی یا مراکز درمانی انتقال داده شدند، بیان کرد: در سیل مردادماه و برف و کولاک زمستان ۹ هزار و ۳۱۲ نفر توسط هلال احمر اسکان داده شدند.

مثنوی تصریح کرد: ۵ هزار و ۲۳۴ نفر نیروی عملیاتی در قالب یک‌هزار و ۵۲۶ تیم عملیاتی به همراه ۸۵۳ آمبولانس، به حوادث اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه ۵۳ ساعت عملیات امدادی در قالب ۶۵ سورتی پرواز در سال جاری بوده است، اظهار داشت: ۲۱ تن اقلام امدادی به صورت هوایی بین مردم توزیع شد.

وی ادامه داد: ۷۷ دوره آموزشی تخصصی در هلال احمر برگزار شد که یک‌هزار و ۸۱۱ نفر به صورت فراگیر و در مجموع ۶ هزار و ۲۷۲ نفر در این دوره شرکت کردند، همچنین ۳ هزار و ۱۰ نفر نیز در قالب ۱۱۷ دوره مهارت‌های پایه داوطلبی را فراگرفتند.

مثنوی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۸۶۲ نفر آموزش مبتنی بر نیاز محلی دیدند، گفت: ۴۷ مانور امدادی برگزار و آمادگی تیم‌های امدادی بررسی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: ۱۱۷ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر برای کمک به مردم زلزله‌زده خوی جمع‌آوری و ارسال شد.

وی بیان کرد: با جذب ۵ میلیارد تومان از مرکز توانستیم به ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده درمانی کمک بلاعوض کنیم، همچنین با کمک بانک مهر ایران ۲ میلیارد و ۲۰۰ تومان جذب شد و به ۴۴ پرونده درمانی با اولویت بیماران سرطانی اختصاص یافت.

مثنوی با اشاره به برگزاری طرح ملی نذر آب در دو روستای چیلته و بادامستان، عنوان کرد: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به این طرح اختصاص داده شد و بخشی از مشکل آبرسانی در این دو روستا حل شد.

کمک ۴ میلیارد تومانی به سیل‌زدگان بارده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: ۳۳ منزل در سیل مردادماه به طور صد درصدی تخریب شدند که به هر کدام ۱۳۰ میلیون تومان و در مجموع ۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شد.

وی با بیان اینکه همه شهرستان‌ها به جز فلارد پایگاه هلال احمر دارند، اظهار داشت: ۲۸ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به هلال احمر تخصیص و جذب هم شد اما به دلیل شرایط بد آب و هوایی امکان تکمیل پروژه‌ها نبوده است.

مثنوی با اشاره به اینکه ۱۳۰ خانه هلال احمر در استان وجود دارد، گفت: ۲۲ هزار نفر به مراکز درمانی و ۵۵ هزار نفر به داروخانه‌های هلال احمر استان مراجعه کردند.

وی خاطرنشان کرد: طرح امداد و نجات نوروزی، طرح خدمات بشردوستانه جوانان به مسافران و پویش هلال رحمت سه طرح نوروزی جمعیت هلال احمر است که از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین در ۴۹ مرکز و پایگاه جوانان و امدادی برگزار می‌شود.

مثنوی افزود: ۲۳ پایگاه جاده‌ای ثابت و موقت در محورهای مواصلاتی مستقر هستند و در هر پایگاه ۱۵۵ نفر به صورت روزانه و ۳ هزار و ۱۰۰ نفر در مجموع به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1088661

مهمترین اخبار ایران و جهان: