نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 15:32

دستور استاندار سمنان به بانک‌ها: پرداخت وام ازدواج در اولویت باشد

استاندار سمنان گفت: به بانک‌های عامل استان دستور داده شده است تا پرداخت تسهیلات مربوط به ازدواج و فرزندآوری را در اولویت کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ظهر امروز در اختتامیه همایش «رویداد جامعه‌پرداز» (دومین رویداد کشوری جمعیت، زن و خانواده) که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد، با ذکر اینکه برگزاری این رویداد با بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد امری بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: هر جا که از ظرفیت مردم و حضور مردم استفاده کردیم، به موفقیت‌های مطلوب دست یافتیم.

هاشمی با تأکید بر اینکه بحث ترویج فرهنگ فرزندآوری یک واجب عینی بوده و به عزم ملی همگانی و اقدام جهادی نیاز دارد، تصریح کرد: اگر امروز استان سمنان در حوزه‌های مختلف در کشور سرآمد بوده، به‌واسطه یکدستی فرهنگ، تدین، دین‌داری و نشاط مردم است.

استاندار سمنان، حضور فرزند در خانواده را موجب ایجاد نشاط و امید دانست و عنوان کرد: اهمیت دادن به خانواده صرفاً مسائل اقتصادی نیست و مباحث فرهنگی و معنوی از جمله فرزندآوری نیز باید به‌صورت ویژه مورد توجه قرار داشته باشد.

هاشمی با اشاره به ضرورت بحث تحقق جوانی جمعیت و ترغیب به فرزندآوری در جامعه، بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیریان در این زمینه تأکید کرد و گفت: به بانک‌های عامل استان دستور داده شده است تا پرداخت تسهیلات مربوط به ازدواج و فرزندآوری را در اولویت کار خود قرار دهند.

هاشمی گفت: شرایط لازم به‌منظور اشتغال جوانان در واحدهای تولیدی و صنعتی استان مهیاست و در ابن زمینه آمادگی کامل داریم.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1070061

مهمترین اخبار ایران و جهان: