نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 15:35

فعالیت ۱۱۲ نفر در مراکز مثبت زندگی اردبیل

اردبیل-مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۱۱۲ نفر در مراکز مثبت زندگی اردبیل برای رفع مشکلات افراد آسیب دیده و در معرض آسیب در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی در آئین تجلیل از مددکاران نمونه در اداره کل بهزیستی اردبیل اظهار کرد: ۱۱۲ نفر در مراکز مثبت زندگی اردبیل برای رفع مشکلات افراد آسیب دیده و در معرض آسیب در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه هر مددکار ۱۵۰ پرونده دارد، گفت: این مددکاران در هر ۶ ماه علاوه بر بازدیدهای مستمر از محل زندگی، مشاوره، برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری، مداخله، راهکارهای پیشنهادی به جامعه هدف برای رفع مشکلاتشان ارائه می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۴۳ مرکز مثبت زندگی در مناطق محروم افزود: محله محور بودن و استقرار در محل سکونت مددجویان از مزایای مراکز مثبت زندگی است که لازم است مددکاران از خدمات درون و برون سازمانی آگاهی‌های لازم را داشته باشند.

رضایی افزود: بیش از ۱۶ هزار و ۱۲۷ پرونده مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی به مراکز مثبت زندگی واگذار شده است و این مراکز، با اعتبارات دولتی و کمک‌های خیران برای بهبود کیفیت زندگی جامعه هدف فعالیت می‌کنند.

وی گفت: مددکاران از آغاز تأسیس مراکز مثبت زندگی در استان، ۵۰ هزار و ۲۹ بار از منازل افراد تحت پوشش بازدید کرده اند و حرفه مددکاری در سازمان بهزیستی نقش کلیدی و محوری دارد و مددکاران در خط مقدم ارائه خدمات به جامعه هدف هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1029861

مهمترین اخبار ایران و جهان: