نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 22:19

رشد ۴۱ درصدی مصارف بانک‌ها در خراسا‌ن‌شمالی/ پیش‌بینی ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت طرح‌های توسعه‌ای استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: در کنار رشد ۴۰ درصدی منابع، رشد ۴۱ درصدی مصارف را نیز در استان شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ناصر فخرموحد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:در حوزه تسهیلات سفر رییس جمهور ظرفیتی برای اجرا و ساماندهی طرح های توسعه ای از سوی بانک ها به ارزش ۱۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی گفت: امیدواریم با مهیا شدن شرایط فوق و با مدیریت دستگاه های اجرایی و همراهی بانک ها این میزان اعتبارات در جایگاه درست هزینه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه اشتغال پایدار، تبصره ۱۸ و ۱۶، تسهیلات تکلیفی و اجرای طرح های توسعه ای انجام شده است، افزود: در راستای این اقدامات وضعیت منابع بهتر شده است.

فخر موحدی خاطر نشان کرد: در کنار رشد ۴۰ درصدی منابع، رشد ۴۱ درصدی مصارف را نیز شاهد هستیم که برای این موضوع هم باید تدابیری اندیشیده شود.

وی عدم تخصیص اعتبارات کم بهره همچون تبصره ۱۸ به طرح های سرمایه گذاری را عامل مهم رکود دانست و گفت: باید این اعتبارات جذب شود تا نقدینگی رشد یابد .

فخر موحدی افزود: جریان نقدینگی استان به دلیل عدم تکمیل زنجیره های ارزش در جایگاه خودش هزینه نمی شود که موجب کاهش میزان منابع بانکی در استان شده است.

وی شرایط مستمر نسبت معکوس منابع و مصارف در استان را یک معضل دانست و گفت: با توجه به وجود طرح های توسعه مشکلاتی به وجود آمده است که امیدواریم مساعدت های لازم انجام شود.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1080117

مهمترین اخبار ایران و جهان: