نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 16:32

مجوز جابجایی کلینیک شماره ۲ تامین اجتماعی شاهرود به بسطام اخذ شد

سمنان- مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به رشد ۳۰ درصدی خدمات ارائه شده به مردم استان گفت: مجوز ساخت مرکز درمانی دامغان و جابجایی کلینیک شماره دو شاهرود به بسطام اخذ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم امیدیان بعد از ظهر سه شنبه در مراسم طرح‌های درمانی و عمرانی حوزه تأمین اجتماعی استان سمنان همزمان با سراسر کشور به میزبانی بیمارستان شفا سمنان ضمن بیان اینکه ساخت کلینیک تخصصی بیمارستان شفا به زودی آغاز می‌شود، ابراز داشت: برای افتتاح این طرح با ۱۶ اتاق در زمینه‌های مختلف ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار منظور شده است.

وی ضمن بیان اینکه هدف از اجرای این طرح جداسازی بخش‌های درمان سرپایی و اورژانس است، افزود: این کلینیک تخصصی که بخش‌هایی نظیر طب سالمندی، قلب و دیالیز را در خود جای داده است سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان از آغاز ساخت مرکز درمانی تأمین اجتماعی در ایوانکی خبر داد و ابراز داشت: مجوز ساخت مرکز درمانی تأمین اجتماعی در دامغان و جابجایی کلینیک شماره دو شاهرود به بسطام اخذ شده است.

امیدیان با بیان اینکه از این پس بیمه شدگان تأمین اجتماعی برای دریافت خدمات درمانی باید کارت ملی به همراه داشته باشند، تصریح کرد: از ۱۵ اسفند سال جاری مقرر شد تا ارائه همزمان کارت ملی و کد رهگیری به‌هنگام مراجعه به داروخانه‌ها یا مراکز پاراکلینیک شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی و غیره برای دریافت خدمت الزامی شود.

وی ضمن بیان اینکه هدف از اجرای این طرح‌ها جلوگیری از سو استفاده احتمالی، تداخل نسخه پیچی و ارائه نادرست دارو است، افزود: تمامی بیمه‌شدگان و بازنشستگان باید با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir، نسبت به ثبت‌نام در این سامانه یا کنترل و تکمیل اطلاعات هویتی خود و افراد تحت تکفل و در صورت نیاز به‌روزرسانی شماره تلفن همراه در سامانه اقدام کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک تنها پس از ثبت کد ملی و کد رهگیری قادر به رؤیت نسخه و ادامه فرایند نسخه‌پیچی خواهند بود، اضافه کرد: با توجه به اینکه کد رهگیری توسط پزشک به بیمار اعلام و همزمان از طریق سامانه نسخه الکترونیک نیز به گوشی تلفن همراه بیمار ارسال می‌شود لذا برای دریافت دارو و خدمات پاراکلینیکی داشتن کارت ملی الزامی است.

امیدیان ضمن بیان اینکه سال گذشته پنج میلیون نفر از خدمات تأمین اجتماعی استان سمنان استفاده کردند، بیان کرد: این آمار به نسبت مدت ۹ ماهه سال جاری با رشد ۳۰ درصدی مواجه بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1079461

مهمترین اخبار ایران و جهان: