نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 10:22

پیگیری مشکلات قضایی روستاهای بخش مرکز دنا در نشست با دادستان

مشکلات قضایی روستاهای بخش مرکز دنا در نشست با دادستان پیگیری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت نشست بررسی و پیگیری مشکلات روستاهای بخش مرکزی شهرستان دنا با حضور بخشدار  مرکزی شهرستان دنا، دادستان شهرستان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ، دهیاران  و شوراهای اسلامی بخش مرکزی در محل بخشداری برگزار شد.

در این جلسه مسائل مربوط به حوزه های مختلف اجتماعی ،فرهنگی امنیتی،عمرانی، گردشگری، اجرای صحیح قانون و مقررات و اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه شعبانی بخشدار مرکزی شهرستان دنا مطالبی را در خصوص اقدامات انجام گرفته در بخش مرکزی شهرستان دنا بیان کرد و سپس در خصوص شرح وظایف دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در روستا و رابطین بین مردم و دولت و همچنین شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم موضوعاتی را مطرح کرد و مردم داری، عدالت محوری و مسئولیت پذیری را لازمه توسعه و پیشرفت در هر منطقه‌ای دانست.

شعبانی حضور میدانی در روستاها و در بین مردم قرار گرفتن و شنیدن مطالبات و حرف دل آنها، برگزاری منظم جلسات ماهیانه با دهیاران و برگزاری کمیته های انطباق مصوبات شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی را از جمله اولویت برنامه‌های کاری خود دانست.

وی گفت: یکی از ویژگی های خدمتگزاران دولت مردمی حضور فعال و شبانه روزی در بین مردم است و صرفاً مدیر تایم اداری نباشیم و خود را خدمت‌کار مردم در تمام وقت شبانه روز بدانیم و  در بیشتر تایم‌های غیراداری به بازدید میدانی در روستاها و مناطق بپردازیم و ضمن نظارت بر حوزه های مختلف اطلاعات مورد نیاز را  جمع آوری و سپس پی‌گیری کنیم.

دادستان  شهرستان دنا با بیان اینکه فلسفه انبیاءایجاد عدالت در همه ابعاد و امور برای اصلاح جامعه است گفت: یکی از وظایف قوه قضائیه  دفاع از حقوق عامه و گسترش عدل و داد است.

دادستان دنا  در خصوص اجرای صحیح قانون و مقررات، برقراری نظم و امنیت ، برخورد با برهم زنندگان نظم و قانون شکنان گفت: رسیدگی به خواسته ها و مطالبات عمومی مردم از طرف دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا را وظیفه خود می‌دانم و دهیاران و شوراها در هر زمانی که مراجعه کردند پاسخگو در هر شرایطی خواهم بود.

فلسفی مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دنا نیز در این جلسه در خصوص اهمیت حفظ و حراست از جنگلها و منابع طبیعی گفت: یکی از برنامه های حوزه منابع طبیعی با توجه به دستور ریاست  جمهوری کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور که از دهیاران و شوراهای اسلامی به عنوان همیاران طبیعت با توجه به اصل ۴۵ قانون اساسی خواهان همکاری در این خصوص هستم.

در پایان  رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی و تعدادی از دهیاران و دیگر اعضای شوراهای اسلامی مطالبی را در حوزه های مختلف مطرح و به صورت پرسش و پاسخ به بررسی مطالب پرداختند و  مصوبات جلسه جهت اطلاع و اجرا به دهیاران ،شوراهای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی ارسال  شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1063017

مهمترین اخبار ایران و جهان: