نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 12:25

گروسی در نشست خبری با اسلامی: آماده هستیم کار را به پیش ببریم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست خبری با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت آماده هستیم کار را به پیش ببریم

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (شنبه) ۱۳ اسفند ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری مشترک به تشریح گفت‌وگوهای انجام شده پرداخت.

گروسی ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت آماده هستیم کار را به پیش ببریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما درباره اینکه هرگونه حمله به تاسیسات هسته‌ای کشورهای عضو آژانس تخلف است، چرا شما حتی تهدیدهای  مکرر رژیم صهیونیستی و  آمریکا علیه ایران را محکوم نکردید؟ گفت: دو مساله است؛ اشاره به حمله به نیروگاه های اتمی رایج شده و این بخاطر حمله به اوکراین است که ممکن است خاطرات گذشته را به یاد بیاورد. طی کنفرانسهای عمومی آژانس اینها توسط آژانس محکوم شده است. هرگونه اقدام نظامی علیه نیروگاه‌های اتمی محکوم و غیر قانونی و خارج از نرم‌های قانونی است.

گروسی در پاسخ به این سوال که آیا از سفرتان رضایت دارید؟ گفت: همیشه از دیدار با اسلامی استقبال می کنم و رضایت بخش است ولی بحث ما بحث ضرورت است می‌خواهیم گفت‌وگوی سیستماتیک با ایران داشته باشیم. خوشحالم به ایران بیایم. هنوز کار ما تمام نشده.کار و همکاری با ایران ادامه دارد.

در حال تکمیل..

منبع: فارس
شناسه خبر: 1071617

مهمترین اخبار ایران و جهان: