نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 16:20

آیت‌الله نورمفیدی: وحدت بهترین عمل صالح است

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: عمل صالح یکی‌ از اصول بهشتی شدن است و وحدت بهترین عمل صالح است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی عصر امروز در نخستین روز دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی (شمال کشور) اظهار کرد: ‌در تمام ادیان الهی سه اصل به عنوان اصول اساسی ادیان آسمانی است و آن توحید، معاد و نبوت است.

وی‌ادامه داد: همه باید بر این نکته تفکر داشته باشیم که از نظر قرآن عوامل مهم رفتن به بهشت چیست که بر اساس سوره‌های قرآن ترس از مقام الهی یکی از اصول بهشتی شدن است.

نماینده ولی‌فقیه در‌ گلستان خاطرنشان کرد: تقوا یکی دیگر از عوامل بهشتی شدن است که در آیات مختلف قرآن بر آن تاکید شده است.

نورمفیدی گفت: تقوا یعنی اینکه همیشه خداوند را در نظر داشته باشیم و‌در اخلاق، گفتار و‌رفتار بر این نکته توجه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: عمل صالح یکی دیگر از اصول بهشتی شدن است.

وی بیان کرد: عمل صالح تنها عبادت نیست بلکه برداشتن بار مشکلات از دوش مردم خود عمل صالح است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان تاکید کرد: عمل صالح محدوده خاصی ندارد و بر اساس روایات قرآنی هر اقدامی که به نفع مردم باشد و حای تبسم به برادر مسلمان و رفتار‌خوش به برادر مسلمان عمل صالح است.

نورمفیدی گفت: وحدت بهترین عمل صالح است و هر کسی که در این مسیر قدم بردارد بهترین عمل صالح را در اعمال خود ثبت کرده است.


وی بیان کرد: آن هم در این شرایطی که تمامی دشمنان با تمام توان در این مسیر آمدند که وحدت جامعه اسلامی را مورد آسیب قرار دهند ایجاد و حفظ وحدت بهشتی ترین عمل در این دنیا است.

گفتنی است، دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با حضور علما و بزرگان شیعه و‌سنی داخل کشور و کشورهای منطقه در گرگان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1038517

مهمترین اخبار ایران و جهان: