نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 00:32

گلایه‌های والدین از مدل تصمیم‌گیری آموزش و پرورش درباره نحوه فعالیت مدارس!

تعدادی از والدین دانش‌آموزان نسبت به مدل تصمیم‌گیری آموزش و پرورش درباره نحوه فعالیت مدارس در شرایط بارش برف و یخبندان گلایه کردند.

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: بعد از گلایه‌های متعدد نسبت به تعطیلی حضوری مدارس در شرایط آلودگی هوا، وزارت آموزش و پرورش عزم خود را جزم کرد که دیگر دنبال غیرحضوری شدن مدارس مگر در شرایط خیلی خاص نرود و حالا هم که هوای شهرها به ویژه تهران برفی و سرد شده است، موضوع غیرحضوری شدن با آن سابقه ذهنی، کمی بعید به نظر می‌رسد!

شاید همین موارد باعث شد که به جای غیرحضوری کردن مدارس در روز دوشنبه 24 بهمن، اداره‌کل آموزش و پرورش شهر و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بحث دیر باز شدن مدارس را مطرح کردند و عنوان کردند که مدارس از ساعت 9:30 باز می‌شوند؛ موضوعی که با گلایه برخی والدین همراه شده است.

یکی از والدین دانش‌آموز کلاس چهارم به خبرنگار فارس گفت: واقعا آموزش و پرورش، این تصمیم را چه جوری گرفته است. اولا که فردا هوا سرد و همه خیابان‌ها لغزنده است و واقعا چه الزامی است که بچه‌ها به مدرسه بروند.

وی ادامه داد: بر فرض که بچه‌ها به مدرسه هم رفتند، آیا حیاط مدرسه لغزنده نیست؟ واقعا همه پیش‌بینی‌ها انجام شده است؟ اگر خدای ناکرده در این شرایط برای یک بچه اتفاقی بیفتد، چه کسی پاسخگو هست؟

پدر یک دانش‌آموز کلاس دوم دبستانی هم اظهار کرد: همه بچه‌ها از سرویس مدرسه استفاده نمی‌کنند و پدر و مادر، آنها را به مدرسه می‌برند و وقتی ساعت مدرسه از 9:30 صبح آغاز می‌شود، والدین هم مجبور هستند که دیر سر کار بروند که یعنی تا فرزندشان را به مدرسه برسانند و خودشان به سر کار برسند، ظهر می‌شود.

وی اضافه کرد: وقتی تصمیمی درباره فعالیت مدارس گرفته می‌شود باید والدین را هم در نظر گرفت اما انگار آموزش و پرورش به والدین فکر نمی‌کند.

خبرنگار فارس تلاش کرد این موضوع را از طریق آموزش و پرورش شهر تهران پیگیری کند اما روابط عمومی آموزش و پرورش تا این لحظه پاسخی نداده است.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1035117

مهمترین اخبار ایران و جهان: