نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 11:42

کارشناسان در حال برآورد خسارت سیل به روستای قره‌چریان هستند

زنجان- مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: در پی وقوع سیلاب، کارشناسان در حال برآورد خسارت به روستای قره‌چریان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس بابایی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی بارش‌های سامانه همرفتی دیروز در روستای قره‌چریان، به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه شاهد بارش شدید تگرگ بودیم که خسارات به روستا، محصولات کشاورزی، مزارع و مراتع وارد شد.

وی ابراز کرد: در پی روان شدن سیلاب در روستا یک نوجوان ۱۲ ساله که احشام خود را به چرا در اطراف روستا برده بود، جان خود را در این حادثه از دست داد و گوسفندان هم تلف شدند که آمار احشام تلف شده در حال شمارش است و متعاقباً اعلام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان تصریح کرد: دو خانه و یک طویله دچار آبگرفتگی شد که نیروهای هلال احمر نسبت به برطرف کردن مشکل اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: خسارت به محصولات کشاورزی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و خسارت منازل توسط کارشناسان بنیاد مسکن امروز بررسی می‌شود و در سیر کار قرار می‌گیرد.

بابایی با اشاره به اینکه هشدار هواشناسی به همه فرمانداران ابلاغ شده است، یادآور شد: فرمانداران رؤسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هستند که باید در پی این هشدارها آمادگی لازم را داشته باشند.

وی تأکید کرد: از مردم هم تقاضا داریم پس از اعلام هشدارهای مخاطرات و اثرات آن، در هنگام آغاز بارش‌ها از قرار گرفتن در مسیر رودها خودداری کنند و تدابیر لازم برای حفظ جان و اموال خود را انجام دهند؛ چراکه در صورت بی‌توجهی به تذکرات مشکلات پیش می‌آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478461

مهمترین اخبار ایران و جهان: