نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 17:44

معاون استاندار بصره: استقبال مردم عراق از زائران ایرانی باشکوه‌تر از سال‌های قبل است

معاون استاندار بصره گفت: با تمهیدات خوبی که در خاک عراق و مرز شلمچه دیده شده است استقبال مردم عراق از زائران ایرانی باشکوه‌تر از سال‌های قبل در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن نجار معاون استاندار بصره عراق امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه مردم کشورش سعی دارند با شکوه‌تر از گذشته از زائران ایرانی میزبانی کنند، گفت: با تمهیدات خوبی که در خاک عراق و مرز شلمچه دیده شده است مشکلی برای جابجایی زائران در بصره عراق وجود ندارد.

وی گفت: دولت عراق و استانداری بصره در راستای تسهیل تردد زائران حسینی در مرز شلمچه اقدامات مناسبی را پیش‌بینی و در دستور کار قرار داده است.

نجار افزود: به واسطه انجام این اقدامات و باتوجه به حجم بسیار بالای مراجعه زائران، روند تردد در مرزها برای ورود به خاک عراق و ادامه مسیر آنها به سمت عتبات مطلوب است.

معاون استاندار بصره با اشاره به آمادگی کامل مردم این استان برای استقبال از زاِئران ایرانی اربعین حسینی گفت: مردم شهرهای مسیر حرکت زائران با برپایی مواکب سعی دارند با شکوه‌تر از گذشته از زائران ایرانی میزبانی کنند.

وی افزود: در استانداری بصره آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران ایرانی و خارجی اربعین وجود دارد و ادارات خدمات‌رسان در حال آماده باش کامل هستند.

نجار تاکید کرد: با همکاری طرف ایرانی، همه امکانات لازم برای پذیرش زائران در مرز شلمچه و استان بصره فراهم است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1471917

مهمترین اخبار ایران و جهان: