نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 15:46

352 هزار نفر تابستان مهمان فردوسی‌ها بودند

فرماندار و رئیس ستاد هماهنگی مدیریت سفر فردوس از اقامت 352 هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری شهرستان در تابستان امسال خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، مهدی روشن، فرماندار این شهرستان امروز در جمع خبرنگاران از اقامت 352 هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری فردوس در فصل تابستان خبرداد و اظهارداشت: از این تعداد 61 هزار و ۴۵۰ نفر در اماکن گردشگری رسمی (اقامتگاه‌های بوم‌‌گردی، مهمانپذیرها، هتل و مجتمع گردشگری)،  ۲۹۰ هزارو ۷۲۷ نفر در اقامتگاه‌های غیر رسمی (پارک‌ها، کمپ گردشگری تون، پارک لاله اسلامیه و کمپ امامزادگان فردوس) و بقیه در اماکن وابسته به آموزش و پرورش و مهمانسرای ادارات و سایر مراکز اقامت داشته‌اند.

به گفته وی این آمار در مقایسه با تابستان سال گذشته از رشد ۳۷ درصدی برخوردار است.

فرماندار و رئیس ستاد هماهنگی مدیریت سفر شهرستان فردوس عنوان کرد:  ۴۳۹ هزارو ۶۷۵ نفر نیز از ۷ جاذبه شاخص تاریخی و مذهبی، طبیعی و دست ساز شهرستان نظیر آبگرم معدنی، شهر تاریخی تون، میراث جهانی قنات بلده، امامزادگان فردوس، دهکده گردشگری پلند، کویر شاه عباسی و موزه مردم شناسی شهرستان بازدید کردند.

به گفته وی روشن شهر تاریخی تون با پذیرش ۱۳۷هزار و ۲۰۰ نفر در صدر بیشترین بازدید کننده قرار دارد.

همچنین  بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان نیز نسبت به مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد دارد.

فرماندار فردوس ادامه داد: از ابتدای تیر تا ۳۱ شهریورماه سال جاری به‌منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان، ۲۹ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و مجتمع‌های بین‌راهی انجام شد. 

روشن افزود: در این مدت ۱۵ تذکر به فعالان مراکز اقامتی و پذیرایی شهرستان برای رفع سریع نواقص داده شد. 

فرماندار فردوس همچنین از زحمات بی‌شائبه و شبانه‌روزی مدیران و فعالان حوزه گردشگری و اقامتی و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان که در جهت تحقق شعار فردوس، شهری برای گردشگری و همچنین ارائه خدمات به مسافران و زائران اربعین و دهه پایانی ماه صفر با برپایی موکب‌های استقبال و پذیرایی تلاش کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

روشن خواستار تداوم و تقویت همکاری و تعاملات اعضا ستاد خدمات سفر در معرفی ظرفیت‌های شهرستان در طول سال شد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520461

مهمترین اخبار ایران و جهان: