نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 14:43

هلند سه بالگرد و 120 نظامی دیگر به عراق می‌فرستد

دولت هلند اعلام کرد که در راستای حمایت از ماموریت ناتو در عراق، ۱۲۰ نظامی هلندی و سه بالگرد ترابری «شینوک» به عراق می‌فرستد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت هلند از برنامه خود برای افزایش شمار نظامیان این کشور در عراق به ۲۸۱ نیروی نظامی خبر داد.

منابع رسانه‌ای از قبیل وبگاه «کردستان ۲۴» خبر دادند که دولت هلند روز جمعه (دیروز) اعلام کرد که ۱۲۰ نیروی نظامی جدید به عراق می‌فرستد تا از ماموریت ناتو در این کشور حمایت کند. طبق گزارش‌ها، با اعزام این تعداد نیروی جدید هلند به عراق، شمار نظامیان هلندی حاضر در عراق به ۲۸۱ نفر افزایش می‌یابد.

دولت هلند همچنین اعلام کرد که سه فروند بالگرد ترابری «شینوک» را به عراق می‌فرستد و این بالگردها در پایگاه هوایی عین الاسد مستقر خواهند شد.

اوایل سال جاری میلادی بود که هلند اعلام کرد در نظر دارد با اعزام ۱۴۵ نظامی تازه به عراق، از ماموریت ناتو در این کشور حمایت کند.

بنا بر گزارش «کردستان ۲۴»، در مجموع ۱۱ نظامی هلند در اربیل منطقه کردستان عراق حضور دارند تا به نیروهای پیشمرگه آموزش و مشاوره بدهند.

به گزارش این رسانه، ۱۲۰ نظامی هلند از ژانویه ۲۰۲۱ در اربیل مستقر شدند تا از فرودگاه بین‌المللی اربیل حفاظت کنند اما در ماه می ۲۰۲۳ منطقه را ترک کردند و نظامیان استونی جایگزین آنها شدند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520261

مهمترین اخبار ایران و جهان: