نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 21:28

تحلیلگر اسرائیلی: تل‌آویو در برابر حماس تسلیم شده است

یک تحلیلگر اسرائیلی بر این باور است که مجوز بازگشت هزاران کارگر فلسطین به اراضی اشغالی توسط صهیونیستها به خاطر شکستی است که تل‌آویو از حماس خورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های اسرائیلی امروز شنبه اذعان کردند که رژیم صهیونیستی در جریان درگیریهای اخیر در برابر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شکست خورده است.

شبکه 13 صهیونیستی گزارش داد که حماس موفق شد ارتش رژیم اشغالگر را مجبور کند که تسلیم شود و دستاوردهای بزرگی کسب کرد؛ زیرا تل‌آویو مجبور شد با بازگشت و ورود هزاران نفر از شهروندان ساکنان غزه به اراضی اشغالی برای کار موافقت کند.

به گزارش این شبکه، پس از آغاز «راهپیماییهای بازگشت» در مرزهای شرقی نوار غزه، مسئولان صهیونیستی مجبور شدند گذگاههای غزه را ببندند، ولی بالاخره در برابر حماس تسلیم شدند و گذرگاهها را باز کردند.

زوی یهزکلی، تحلیل‌گر صهیونیست در این زمینه گفت: حماس موفق شد اسرائیل را مجبور کند که درخواست آرامش کند. حماس مسئولیت تظاهرات را به عنوان پاسخی به جلوگیری از ممانعت کارگران در اسرائیل بر عهده گرفت.

یهزکلی همچنین تأکید کرد: اسرائیل چندین سال است که اجازه نمی‌دهد کارگران غزه وارد [اراضی اشغالی] شوند. زمانی که حماس خواست کارگران به کار خود بازگردند، تظاهرات را آغاز کرد».

وی ضمن تمسخر تصویری که صهیونیستها از بمباران یک پست دیدبانی حماس منتشر کردند، تصریح کرد: حماس توانست آرامش را بازگرداند، ولی به این معنی نیست که انگشت خود را از روی ماشه برداشته باشد؛ زیرا همچنان هشدارهای تندی [به صهیونیستها] می‌دهد».

پایان پیام/.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520817

مهمترین اخبار ایران و جهان: