نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 10:32

احداث 1700 واحد مسکونی روستایی با تسهیلات ارزان قیمت در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از احداث یک هزار و 700 واحد مسکونی روستایی با تسهیلات ارزان قیمت در طول یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول یک سال گذشته، یک هزار و 700 واحد مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر 627 میلیارد ریال با تسهیلات ارزان قیمت (در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی) در استان احداث و به بهره‌برداری رسیده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: علاوه بر این تعداد در سطح استان 520 واحد احداث ساختمان برای محرومین (طبق تفاهم نامه مشترک با بنیاد مستضعفان) به بهره‌برداری رسیده است. 

وی با تأکید بر ضرورت ترویج مقاوم‌سازی و آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی، گفت: آموزش الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی است.  

خواجه‌ای تصریح کرد: اولویت ما در حوزه روستایی، توجه به مقاوم‌سازی مسکن روستائیان است که در این راستا، تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن هم سو با اهدافی چون احداث مسکن مقاوم، تامین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها و تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروزی به روستائیان، پرداخت می‌شود. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه، با ارائه تسهیلات 200 میلیون تومانی، زمینه خوبی برای استفاده روستائیان خصوصاً افرادی که ساکن روستاهای کم برخوردار و فاقد مسکن یا در مساکن غیر مقاوم ساکن هستند فراهم‌شده، یادآور شد: این تسهیلات ارزان‌قیمت با نرخ سود 5 درصد و بازپرداخت 20 ساله بدون سپرده‌گذاری است و فرصت مناسبی برای احداث مسکن مقاوم است. 

وی تاکید کرد: باید سیاست‌گذاری‌ها به گونه‌ای باشد که مهاجرت روستائیان به شهرها کاهش یابد، چرا که پیشرفت مناطق دور افتاده و صعب العبور روستایی باعث تغییر چهره روستاها و در نتیجه بهبود وضعیت زندگی و افزایش رضایت مندی روستائیان خواهد شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1482717

مهمترین اخبار ایران و جهان: