نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 11:14

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی: مشکل آب شرب جاجرم هرچه سریعتر حل شود

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی جهت تأمین آب شرب شهروندان جاجرمی خطاب به شرکت آب و فاضلاب استان ضرب الأجل تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه در جریان بارش های شدید طی ماه های ابتدایی سال ۱۴۰۲ به ویژه بروز سیلاب مخرب طی اردیبهشت ماه امسال در شهرستان جاجرم ، خسارات متعددی به زیرساخت های  این شهرستان از جمله منابع تأمین و خطوط انتقال آب از قنات تنگه گزی به مخزن شهر  وارد شد.

وی گفت: پس از این موضوع ضمن بروز اختلال در انتقال آب از منبع تأمین اولیه آب شرب، حفر چند حلقه چاه نیز به عنوان منابع جایگزین در دستور کار قرار گرفت ولی این پیش بینی و  اقدام هم نتوانست از لحاظ کمی و کیفی پاسخگوی نیاز این شهرستان در این حوزه باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی با اشاره به مکاتبات عدیده انجام شده و عدم توفیق در کسب نتیجه مطلوب، از عزم جدی دستگاه قضایی در  تداوم روند پیگیری  این موضوع خبر داد و افزود: در حال حاضر با هدررفت منابع تأمین اولیه آب حاصل از قنات تنگه گزی که در گذشته با دبی حدود شش لیتر در ثانیه پاسخگوی نیاز این شهرستان بود انتظار می رود مسؤولان ذی ربط هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی و ترمیم خطوط انتقال آب از همان منبع تأمین اولیه اقدام نمایند.

وی در ادامه ضمن هشدار به مدیر عامل آب و فاضلاب استان در خصوص عواقب و پیامدهای عدم اجرای این دستور در موعد پیش بینی شده، به دادستان عمومی و انقلاب جاجرم مأموریت داد این موضوع را در موعد مقرر پیگیری و نتیجه را جهت اقدام قانونی لازم به حوزه ریاست دستگاه قضایی در استان گزارش نماید.

براتی زاده بین داشت: قطعاً با هر گونه قصور یا تقصیر و یا  مصادیق ترک فعل از سوی مدیران اجرایی در این حوزه طبق ضوابط و مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1494317

مهمترین اخبار ایران و جهان: