نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 20:23

آغاز مدارس در چهارمحال و بختیاری با حضور بیش از ۱۹۴۰۰۰ دانش‌آموز

شهرکرد_مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: مهر امسال مدارس با حضور ۱۹۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در این استان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین امیریان امروز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح سفیران رسانه در این استان اجرا شده است و در آینده شاهد حضور نیروهای خوش‌فکر و منتقد منصف در عرصه رسانه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مهر امسال با حضور ۱۹۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز آغاز می‌شود که از این تعداد ۱۱۲ هزار دانش‌آموز ابتدایی، ۴۵ هزار دانش‌آموز متوسطه اول و ۳۷ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم هستند و این آمار بدون در نظر گرفتن پیش‌دبستانی‌ها و بزرگ‌سالان است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از حضور ۲۰ هزار کلاس اولی در جشن شکوفه‌های امسال خبر داد و یادآور شد: جشن غنچه‌ها ۱۶ مهر در روز جهانی کودک برگزار می‌شود.

امیریان بیان داشت: کرایه سرویس مدارس در کل کشور افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است و در این استان در سطح شهر برای سواری ماهانه ۴۰۰ هزار تومان و برای مینی‌بوس ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است افزایش قیمت‌ها نیز بر اساس بعد مسافت اعمال می‌شود.

وی از واگذاری وظایف مربوط به سرویس مدارس به شورای ترافیک خبر داد و بیان داشت: بخش جدی ترافیک سطح شهر که با بازگشایی مدارس با آن مواجهیم به منظریه باز می‌گردد چراکه در این شهرک به جای ۱۴ مدرسه چهار مدرسه وجود دارد و از همین رو دانش‌آموزان باید وارد سایر مدارس شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1493517

مهمترین اخبار ایران و جهان: