نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 07:27

پیشرو بودن گلستان در مبارزه بیولوژیک با آفات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از پیشرو بودن استان در مبارزه بیولوژیک با آفات کشاورزی خبرداد و گفت: برای کشت پاییزه در گلستان آمادگی کامل داریم و تمهیدات خوبی اندیشیده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، محمد برزعلی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: برای کشت پاییزه در گلستان آمادگی کامل داریم و تمهیدات خوبی اندیشیده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در فصل زراعی گذشته، استان درگیر خشکسالی بسیار شدیدی بود با این وجود به همت والای کشاورزان و مدیریت و برنامه ریزی خوب سازمان جهاد کشاورزی استان و‌ همچنین مشارکت مراکز علمی دانشگاهی و تحقیقاتی استان توانستیم به ۷۵۰ هزار تن تولید گندم دست یابیم.

وی گفت: تاکنون ۷۷ درصد از طلب گندمکاران استان پرداخت شده و مابقی هم در دست اقدام است که به زودی واریز خواهد شد.

برزعلی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: ۷۵ هزار هکتار از اراضی استان که مستعد استقرار سامانه‌های نوین آبیاری بود تجهیز شده است و تا ۸۹ درصد نیز برای این امر یارانه پرداخت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: با تلاش و کوشش تولیدکنندگان و مدیریت و‌برنامه ریزی سازمان امسال رتبه اول تولید مرغ در کشور را به دست آورده ایم.

وی ادامه داد: با تدبیر مقام عالی وزارت، فعال‌ترکردن تعاونی‌های تولید در کشور در دست اقدام است و به این امر توجه ویژه ای می‌شود، ما هم این مهم را در برنامه داریم و تقویت و حمایت تعاونی‌های تولید را با جدیت هر چه بیشتر دنبال می‌کنیم.

گفت: گلستان در مبارزه بیولوژیک به عنوان استان پیشرو شناخته شده است.

وی افزود: ذخیره‌سازی بذر گواهی شده گندم و نهاده‌ها به خوبی انجام شده و کمبودی از این بابت وجود ندارد.

برزعلی در ادامه با اشاره به کسب رتبه اول کشت قراردادی گندم در سال گذشته گفت: تلاش می‌کنیم در سال زراعی جاری هم شرایط خوبی را تجربه کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اظهار امیدواری کرد که در سال جاری زراعی تولید بسیار خوبی کشت پاییزه داشته باشیم.

پایان پیام/83026

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493861

مهمترین اخبار ایران و جهان: