نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 16:25

لاوروف: هدف آمریکا حذف هرگونه مخالفت و هرمخالفی در جهان است

وزیر خارجه روسیه امروز در حاشیه پانزدهمین نشست سران «بریکس» گفت: هدف آمریکا حذف هرگونه مخالفت و هر مخالفی با واشنگتن در جهان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز پنجشنبه در حاشیه پانزدهمین نشست سران «بریکس» در آفریقای جنوبی در کنفرانسی مطبوعاتی با حضور خبرنگاران شرکت کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: دلیل رشد انفجاری «بریکس» درک کشورها از علل ریشه ای فرایندهایی است که فشار مطلق غرب را برای حفظ هژمونی به هر قیمتی نشان داده است.

«سرگئی لاوروف» در این ارتباط ادامه داد: همه می‌ دانند که هدف آمریکا فقط مجازات روسیه با استفاده از رژیم نازی اوکراین نیست؛ بلکه هدف واشنگتن صرفاً از بین بردن هرگونه مخالفت و هر مخالفی در عرصه بین‌ المللی است. اخیراً این مسأله خیلی واضح شده است. ببینید چگونه آمریکایی ها با کشورهای آفریقایی رفتار می کنند و به معنای واقعی کلمه اراده خود را به آنها دیکته می کنند.

وی در ادامه افزود: همه شرکت‌ کنندگان (در نشست سران «بریکس») موافق هستند که نام این گروه پس از ورود کشورهای جدید تغییر نکند. این موضوع تداوم گروه را تاکید خواهد کرد.

ادامه دار د....

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466417

مهمترین اخبار ایران و جهان: