نیوز سیتی!
03 شهریور 1402 - 07:13

کمک تسلیحاتی جدید آلمان به اوکراین

آلمان بسته تسلیحاتی جدیدی در اختیار اوکراین قرار داد که بخشی از آن شامل موشک‌های سامانه دفاعی پاتریوت، پهپادهای شناسایی و ده‌ها میلیون گلوله است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دولت آلمان پنجشنبه در تارنمای خود نوشت که خودروهای زرهی رزمی، سامانه دفاعی، توپخانه، تجهیزات مهندسی نظامی و تجهیزات ویژه حفاظتی در این بسته جدید به اوکراین داده شده است.

در بسته جدید «سامانه دفاع موشکی پاتریوت و موشک‌هایش»، هشت سامانه جدید شناسایی پهپاد و ۴۰ پهپاد شناسایی هایدران آر کی یو - ۳۵ به اوکراین داده شده است.

این بسته تسلیحاتی همچنین شامل ۳۱ میلیون گلوله سلاح‌های کوچک نیز به اوکراین داده شده است.

مجموع کمک‌های تسلیحاتی و امنیتی آلمان به اوکراین در سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۱۷ میلیارد دلار بود و در سال جاری میلادی به ۵.۸۵ میلیارد دلار رسیده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین چهارشنبه شب در پیام ویدئویی خود گفت: آلمان باز هم سامانه‌های موشکی دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین می‌دهد.

زلنسکی اظهار کرد: آلمان و اوکراین بر سر تأمین سامانه‌های موشکی دفاع هوایی پاتریوت اضافی به کی‌یف به توافق رسیده‌اند.

زلنسکی با اظهار تشکر از آلمان به خاطر اینکه سیستم‌های پاتریوت دیگری در راه اوکراین است، تاکید کرد: این سامانه‌ها برای دفاع از مردم ما در برابر ترور روسیه ضروری است.

رئیس جمهور اوکراین گفت: این موضوع قطعاً ما را به ایجاد یک سپر هوایی کامل نزدیکتر می‌کند و به مردم، شهرها و روستاهای ما در برابر حملات روسیه کمک خواهد کرد.

سامانه‌های پدافند هوایی زمینی مانند پاتریوت برای رهگیری و ساقط کردن موشک‌های ورودی متخاصم ساخته شده‌اند اما از آنجایی که بسیاری از اعضای ناتو پس از پایان جنگ سرد تعداد واحدهای پدافند هوایی خود را کاهش دادند، تمام اعضای این پیمان نظامی با کمبود این سامانه‌ها مواجه هستند.

شایان ذکر است که از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین در اواخر فوریه سال گذشته میلادی، این کشور کمک‌های مالی و نظامی زیادی از کشورهای غربی و برخی از کشورهای اروپایی دریافت کرده است.

در حالی که کشورهای غربی از طریق پشتیبانی مادی، نظامی و سیاسی خود از کی یف، به دنبال جلوگیری از تحقق اهداف عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین هستند، مسکو بارها تاکید کرده که عملیات نظامی ویژه در منطقه «دونباس» در شرق این کشور را تا زمان دستیابی به تمامی اهداف خود متوقف نخواهد کرد.

نتایج یک نظرسنجی که هفته‌های گذشته انجام شد، نشان می‌دهد که ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با صدور مجوز تأمین کمک بیشتر برای اوکراین از سوی کنگره این کشور، مخالف و ۴۵ درصد موافقند.

آمریکا از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲، بیش از ۷۵ میلیارد دلار در قالب کمک‌های مختلف (مالی و نظامی) برای کی یف فراهم آورده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1467117

مهمترین اخبار ایران و جهان: