نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 15:07

رشد ۲۷ درصدی زکات در استان قزوین

قزوین- رئیس اداره زکات استان قزوین گفت: طی پنج ماهه نخست سال جاری میزان زکات جمع آوری شده در استان قزوین به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۷ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام باب اله شهسواری در نشست آموزشی و توجیهی یک روزه روحانیون رابط زکات کمیته امداد که در امامزاده اباذر برگزار شد، بیان کرد: زکات دستوری الهی است که برای سلامت جامعه قرار داده شده است.

وی ادامه داد: هر آنچه از سوی خداوند سبحان مقرر شده برای سلامت، رشد، سعادت و ارتقای انسان‌ها است بنابراین باید تلاش کنیم برای رسیدن به بهترین‌ها، دستورات الهی را اجرا کنیم و یکی از این دستورات، پرداخت زکات است.

رئیس اداره زکات استان قزوین اضافه کرد: طی پنج ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده است که ۹۳ درصد آن برای محرومان هزینه شده است.

وی افزود: ۹۳ درصد از زکات برای تأمین جهیزیه، درمان، معیشت و سایر نیازهای محرومان صرف شده است و هفت درصد از مابقی زکات نیز برای پروژه‌های عام المنفعه که برای روستاها و عموم مردم لازم و ضروری است، صرف شده است.

حجت الاسلام شهسواری عنوان کرد: از زکات جمع آوری شده هشت درصد زکات واجب، ۲۷ درصد زکات مستحبی و ۶۵ درصد زکات فطریه و کفارات بوده است.

وی یادآورشد: نشست آموزشی و توجیهی روحانیون رابط زکات برای برنامه ریزی و هماهنگی بیشتر برگزار می‌شود تا بتوانیم با هم افزایی و استفاده از تجربیات میدانی، با اجرای این دستور الهی زمینه خدمت رسانی به محرومان و رشد را برای سایر اقشار جامعه فراهم کنیم.

گفتنی است امامزاده اباذر که یکی از فرزندان حضرت امام جعفر صادق (ع) است، در فاصله ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری شمال شرقی قزوین در روستایی به همین نام واقع شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1469617

مهمترین اخبار ایران و جهان: