نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 17:07

آزار و تجاوز جنسی؛ سیمای ثابت مجری‌گری در شبکه‌های ضدانقلاب

اخیرا سیما ثابت، مجری اینترنشنال در توییتی اعلام کرده که بین کار و کرامت انسانی، دومی را انتخاب کرده است و از این شبکه خارج شده است، واقعیتی که به نظر می‌رسد رویه ثابتی در شبکه‌های ضد انقلاب است.

فارس پلاس؛ روایت روز- سیما ثابت، با نام اصلی «سیما شهرکی»، متولد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۵۸ در زاهدان، به عنوان مجری و گوینده خبر در شبکه اینترنشنال مشغول به کار بود. سیما ثابت؛ مجری سابق شبکه ضد ایرانی اینترنشنال، اخیرا پایان حضورش را در این شبکه اعلام کرده است.
 


در کارنامه این مجری، دعوت به آشوب، لیدری اغتشاشات و مصاحبه با سرکرده فرقه‌های تجزیه‌طلب دیده می‌شود.
 

 

 


تجزیه‌طلبی «سیما ثابت» در برنامه‌هایش آنقدر مورد انتقاد شده بود که بعد از استعفای این مجری، شهرام همایون سلطنت‌طلب هم درباره وی می‌گوید: «بالاترین حجم گفتگو را با جریان تجزیه‌طلب داشتی، آن وقت دنبال کرامت انسانی در اینترنشنال بودی؟!»

 


این مجری از علت قطع همکاری‌اش را با شبکه اینترنشنال نگفته است ولی از کنایه‌گویی با کلمه «کرامت» گمان‌هایی زده می‌شود. اخیرا صوتی از سیما ثابت لو رفته است که نشان می‌دهد کرامت مدعیان شعار«زن، زندگی، آزادی» مورد تعرض کارفرمایان خود می‌گیرد. در این صوت، سیما ثابت از تعرض کارمندان شبکه اینترنشنال می‌گوید: «پونه با گریه اومد التماس می‌کرد می‌گفت منو مجری نذارید، سر اینکه صادق صبا بهش تجاوز کرده بود. تو BBC [فارسی] یک مشت آدم دارن کار می‌کنم که لیسانس هم ندارد. BBC رو گاهی اوقات خیلی دست بالا می‌گیریم.»

 


چت منتشر شده از این مجری، موید آزار و اذیت‌هایی است از مدعیان زن، زندگی، آزادی سر زده است.
 


البته این چیز تازه و عجیبی نیست که از کارکنان شبکه‌های رسانه‌های ضدانقلاب می‌بینیم. نمونه‌هایی از تعرض به کارکنان رسانه‌های معاند بوده که یا اخراج شده‌اند و یا استعفا داده‌اند.
 


تعرض در بین کارکنان رسانه‌های ضد انقلاب به امر رایج شده که کارکنان زن در این رسانه گاهی در دو راهی کرامت یا کار در این رسانه‌ها می‌مانند و اگر در پی تمکین نکردن مافوق خود از این رسانه‌ها اخراج شوند آن‌وقت است که به شدیدترین وجه سانسور می‌کنند. نمونه آن پونه قدوسی مجری سابق اینترنشنال بود که مورد سوال مخاطبان اینترنشنال شده بود ولی مجری این شبکه هر گونه سوال درباره حاشیه اخراج این مجری را مسکوت می‌کرد.
 


چندی قبل نیز، احمد باطبی یکی از محکومینی که در جریان کوی دانشگاه در سال ۷۸ دستگیر و سپس از کشور فرار کرد، درباره تجاوز و آزار جنسی در رسانه‌هایی که زیر نظر نهادهای آمریکایی هستند، نکات جالبی را بیان کرد.

 

 


شبکه‌هایی که به مردم ایران، نسخه آزادی و کرامت انسانی می‌پیچند، حالا فساد اخلاقی این شبکه‌ها در لابه‌لای بایکوت و سانسور، درز کرده و نشان داده‌اند این روزها درگیر فساد جنسی در بین کارکنان خود شده‌اند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1491617

مهمترین اخبار ایران و جهان: