نیوز سیتی!
14 مهر 1402 - 23:28

میزان تردد ناوگان جاده‌ای بین ایران و جمهوری آذربایجان 2 برابر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آغاز عملیات بتن ریزی ساخت پل آغبند با حضور معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان از دوبرابر شدن تعداد تردد ناوگان جاده ای در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عملیات بتن ریزی ساخت پل آغبند با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان و مصطفی یف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در نقطه صفر مرزی دو کشور آغاز شد تا این پل مرزی مشترک، روی رودخانه ارس ساخته شود و راهگذری بین ایران، نخجوان و جمهوری آذربایجان باشد.

وزیر راه و شهرسازی که به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان به این کشور سفر کرده، در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده این پل در مدت یک سال ساخته می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه افزود: همزمان زیرساخت‌های گمرک در دو طرف پل ایجاد خواهد شد.

بذرپاش ادامه داد: با بهره برداری از پل آغبند روزانه یک‌هزار و ١٠٠ وسیله نقلیه بین ایران و جمهوری آذربایجان تردد خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: همزمان تفاهم نامه‌ای به منظور ساخت پلی برای خط آهن بر روی رودخانه ارس به امضا خواهد رسید.

بذرپاش همچنین گفت: بر اساس توافقات انجام شده با افزایش زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی آستارا، بیله سوار و پلدشت، میزان ترددها به ٢ برابر افزایش خواهد یافت و به ٢ هزار تردد در روز می‌رسد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529761

مهمترین اخبار ایران و جهان: