نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 00:25

پایش سلامت زائران در مرز خسروی

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۸ درمانگاه و ۲بیمارستان در مرز خسروی، از پایش سلامت زائران ورودی به کشور در این مرز خبر داد.

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حوزه سلامت خدمات جامعی به زائران اربعین حسینی در استان کرمانشاه ارائه می‌شود.

وی افزود: تمامی افراد پس از پیاده روی اربعین در نقطه صفر مرزی پایانه خسروی از نظر سلامت چک می‌شوند و در بحث غربالگری آزمایشگاه پیشرفته‌ای تدارک دیده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، ۲ فروند هلی کوپتر آمبولانس و تعدادی موتورلانس در استان کرمانشاه در ایام اربعین، تصریح کرد: ظرفیت ذکر شده به منظور آمادگی در حوادث احتمالی همچون تصادف و گرمازدگی در مرز و مسیرهای مختلف مستقر شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۸ درمانگاه در مرز خسروی راه اندازی شده و ۲ بیمارستان سپاه و ارتش نیز کار خدمات دهی به زائران اربعین حسینی را برعهده دارند.

محمدی یادآور شد: در حال حاضر تمام بیمارستان‌های استان نیز درحال آماده باش هستند و سایر دستگاه‌ها همچون هلال احمر، آتش نشانی و شهرداری برای خدمات دهی به زائران اربعین همکاری بسیار خوبی دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476117

مهمترین اخبار ایران و جهان: