نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 15:26

رفع بار ترافیکی پرخطر و تامین زیرساخت‌های سفرهای اربعینی

وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال خط کشی ۱۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر، چهار خطه کردن ۹۰ کیلومتر و انجام ۷۲۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای اربعینی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش گفت: از مشکلات پایانه‌های مرزی در سفرهای اربعین سال‌های گذشته کمبود پارکینگ بود که امسال با تلاش‌های انجام شده ظرفیت پارکینگ خودروها از ۶۰ هزار دستگاه خودرو به یکصد هزار دستگاه ارتقا یافت.

وی بیان‌داشت: یکی از مشکلات زیرساختی در پایانه پرتردد «برکت» در مرز مهران، وجود پایانه خاکی و بدون سقف بود که خودروهای عمومی به ویژه اتوبوس‌ها، ون‌ها و مینی‌بوس‌ها، مسافران را در محیطی نامناسب سوار می‌کردند که امسال این پایانه آسفالت و مسقف شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: همچنین تجهیز این پایانه به تجهیزاتی از جمله محل استراحت رانندگان، سرویس‌های بهداشتی و سایر امکانات، سفری مناسب را برای مسافران اربعین رقم زد.

وی اضافه‌کرد: چهار خطه شدن محور خرمشهر- شلمچه به عنوان یکی دیگر از مسیرهای زائران اربعین بود که انصافاً اقدام بزرگی بود.

وی درباره اقدامات راهداری در مسیرهای منتهی به مرزهای کشور عراق، گفت: در پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی در استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه در مجموع ۷۲۰ کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت انجام شد.

بذرپاش تاکید کرد: خط کشی مجدد ۱۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از مسیر، نصب ۳۰۰ هزار تابلو، علائم و تجهیزات ترافیکی، سبب افزایش ایمنی محورهای اربعینی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494761

مهمترین اخبار ایران و جهان: