نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 12:55

اجرای ۱۰۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در اردستان

فرماندار اردستان گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس یادواره شهدا، شب شعر و برنامه بازسازی عملیات بیت المقدس و بالغ بر ۲۰ برنامه شاخص در شهرستان اردستان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، سید محمد هادی احمدی‌طبا فرماندار اردستان در جلسه ستاد هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: موضوعات و برنامه‌های خوبی برای هفته دفاع مقدس اردستان مطرح شد و امید می‌رود که برنامه‌های این هفته در شهرستان به طور ویژه برگزار شده و اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

وی افزود: در شهرستان اردستان در یک‌سال گذشته یادواره‌های شهدا بسیاری برگزار شده و شاید در سطح استان اصفهان در این حوزه بتوانیم جزو برترین‌ها قرار بگیریم.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: برنامه‌های ابلاغ شده هفته دفاع مقدس همچون افتتاحیه کنگره شهدا و نواختن زنگ مهر و مقاومت انجام می‌شود، اجرای برنامه رژه حماسی در شهرستان نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق است و کار باید قوی و زیبا اجرا شود تا بازخورد خوبی در میان مردم و بازدید کنندگان داشته باشد.

فرماندار اردستان تصریح کرد: یادواره شهدا، شب شعر و برنامه بازسازی عملیات بیت المقدس در زواره از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان است که نیاز دارد برنامه‌ریزی های مربوطه در راستای برگزاری یک مراسم باکیفیت انجام شود.

وی یادآور شد: یکی از موضوعات مهم در دیدار دانش‌آموزان با خانواده‌های شهدا این است که نوجوانان محل زندگی و خانه شهید را نیز مشاهده کنند پس بهتر است دیدار با خانواده شهدا در محل زندگی و خانه شهدا برگزار شود.

اجرای بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در اردستان

روح الله صنعتکار، فرمانده سپاه اردستان نیز در این جلسه گفت: حمله ارتش بعث عراق به مرزهای ایران با هماهنگی ۳۶ کشور اورپایی و آمریکایی صورت گرفت و در حقیقت با فرمان کشورهای آمریکایی و اورپایی جنگ علیه ملت ایران شروع شده که هرساله ۳۱ شهریور سالروز حمله رژیم عراق به مدت یک هفته، هفته دفاع مقدس نامیده می‌شود.

وی ادامه داد: وظیفه است که برای پاسداشت زحمات رزمندگان، شهدا و ایثارگران در ایام هفته دفاع مقدس دستگاه‌های اجرایی شهرستان برنامه‌هایی را داشته باشند و در قالب‌های مختلف برنامه‌های نظامی، فرهنگی، ورزشی، سازندگی و رسانه‌ای خواهیم داشت.

صنعتکار تصریح کرد: هفته دفاع مقدس یک هفته برگزیده سال برای کار نمادین بزرگداشت مقام شهدا است و در حقیقت یکی از مهم‌ترین کارها بنا به فرمان مقام معظم رهبری روایت‌گری صحیح از دفاع مقدس است همچنین کتاب‌هایی که در حوزه دفاع مقدس نوشته شده باید برای مردم و جوانان عرضه شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان بیان کرد: عرضه و نمایان کردن بخش کوچکی از رشادت‌ها، خاطرات و ایثارگری‌های دفاع مقدس از جمله اهداف برگزاری برنامه در این ایام است چرا که ملت ایران هشت سال در مقابل کفر عالم ایستادگی کرد و تنها در این هفته می‌توان بخشی از رشادت‌ها برای مردم تبیین شود.

وی تاکید کرد: در هفته دفاع مقدس بالغ بر ۲۰ برنامه شاخص و بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، نظامی و نظایر آن در شهرستان اردستان اجرا خواهد شد.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501417

مهمترین اخبار ایران و جهان: