نیوز سیتی!
04 مهر 1402 - 23:32

تغییر تاکتیک حملات روسیه برای گیج کردن پدافند هوایی اوکراین

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین از تغییر تاکتیک حملات هوایی روسیه به اهداف اوکراین خبر داد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین روز سه شنبه گفت که حمله شبانه روسیه با پهپادهای کامیکازه، موشک‌های «اسکندر» و «خا-۵۹» به طور قابل توجهی با حملات قبلی متفاوت است.

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین» «یوری ایحنات» سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین به حضور پهپادهای شناسایی روسیه برای جمع آوری اطلاعات اشاره کرد و گفت، ۳۸ پهپاد روسیه از دو جهت در ساعات اولیه سه شنبه به اوکراین حمله کردند.  

وی گفت:«روسیه در تلاش است تا پدافند هوایی ما را برای ضربه زدن به اهداف دچار اشتباه کند.»

حمله موشکی و پهپادهای روسیه به «اودسا» به شدت به پایانه دریایی  اوکراین آسیب رساند. چندی قبل نیز رسانه‌ها ر گزارش کردند که نیروی هوایی روسیه برای نخستین بار از زمان جنگ با اوکراین یک موشک هایپرسونیک با جنگنده بمب افکن «سوخو-۳۴» علیه مواضع ارتش اوکراین شلیک کرده است.

هفته نامه «نیوزویک» نوشت که نیروهای روسیه برای اولین بار با استفاده از جنگنده بمب افکن  «سوخو-۳۴» موشک هایپرسونیک «کینژال»  به سمت اوکراین شلیک کردند. این رویداد می‌تواند نشان دهنده تغییر تاکتیکی در نحوه استفاده روسیه از نیروی هوایی خود در جنگ باشد.

«سیدارث کاوشال» تحلیلگر اندیشکده انگلیسی «روسی»  بر این بارور است که استفاده کینژال توسط سوخو-۳۴ برای ارتش روسیه یک گام منطقی است.

کاوشال به نیوزویک گفت، این باعث می‌شود جنگنده‌های میگ-۳۱ آزادانه به عنوان رهگیر در خط مقدم عمل کنند. رادارهای دوربرد این جنگنده  برای روس‌ها به عنوان ابزاری برای دور نگه داشتن هواپیماهای اوکراینی مفید بوده است و سامانه راداری میگ-۳۱ می‌تواند موشک‌های کروز را شناسایی کند.

سوخو-۳۴ برای حملات تاکتیکی علیه اهداف زمینی و دریایی دشمن در روز و شب، انواع شرایط آب و هوایی طراحی شده و مجهز به سامانه جنگال است.

وبگاه شبکه خبری «الجزیره» نیز اخیرا نوشت که  روسیه از انبار گسترده موشک دوربرد خود استفاده کرده و چندین فرودگاه را در پشت خط مقدم هدف قرار داده تا هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین مستقر در آنجا را نابود کند.نیروی هوایی روسیه از برتری خود در دفاع ضد هوایی استفاده کرده و در توقف حملات هوایی اوکراین کارآمدتر شده است. به ازای هر ۱۵ جنگنده  اوکراینی، ۱۰۰ هواپیمای روسی وجود دارد.

در حال حاضر، شمار کمی از خلبانان اوکراینی به زبان انگلیسی تسلط دارند تا برنامه آموزشی فشرده مورد نیاز برای بهره برداری مؤثر از اف-۱۶ را با موفقیت پشت سر بگذارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1516861

مهمترین اخبار ایران و جهان: