نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 10:44

قرن ۲۱ زمان نشان‌دادن مسیرهای جدید است

نخست‌وزیر کشور باهارات (هند) در آغاز نشست ۲ روزه سران گروه ۲۰ در دهلی‌نو تأکید کرد که برای مشکلات قدیمی جهان، باید راه‌های نو پیشنهاد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نارندرا مودی، نخست‌وزیر باهارات (هند) در آغاز نشست دو روزه سران گروه ۲۰ (G-۲۰( در دهلی‌نو تأکید که «قرن ۲۱ زمان نشان دادن مسیر جدیدی به جهان است. چالش‌های جهانی قدیمی راه حل های جدیدی می طلبد. برای حل این چالش ها باید رویکرد انسان-محوری را دنبال کنیم.»

وی همچنین گفت: همه‌گیری کووید-۱۹ باعث «کسری اعتماد جهانی» شد. ما همه‌‍گیری کرونا را شکست دادیم، همچنین می‌توانیم بر این تفاوت‌ها غلبه کنیم.از طریق گروه-۲۰، ما باید تلاش کنیم تا اعتماد را به همکاری جهانی برگردانیم. زمان همکاری فرا رسیده است. برای غلبه بر آشفتگی اقتصادی، امنیت غذایی، درک و اعتماد جهانی موردنیاز است.

به گفته نخست‌وزیر باهارات (هند): من مطمئن هستم که پیشنهاد پیوستن اتحادیه آفریقا به عنوان عضو گروه ۲۰ از حمایت همه اعضا برخوردار است.

رسانه‌های هندی چهارشنبه گذشته اعلام کردند دولت این کشور در حال آماده‌سازی تغییر نام این کشور از هند به «باهارات» است؛ نارندرا مودی امروز در نشست سران گروه ۲۰، با عنوان «نخست‌وزیر باهارات» سخنرانی کرد. (جزئیات بیشتر)

نشست سران گروه ۲۰ امروز شنبه در دهلی‌نو آغاز شد و به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت؛ قرار است طی آن برخی مسایل اختلافی مانند جنگ اوکراین، کنارگذاشتن تدریجی سوخت‌های فسیلی و بازسازی ساختار بدهکاری کشورهای جهان مورد بحث و بررسی قرار بگیرد؛ موضوعاتی که صدور بیانیه پایانی را دشوار خواهند ساخت.

گفته می‌شود جی- ۲۰ با عضویت دایم اتحادیه آفریقا در این گروه موافقت کرده است و این موضوع در نشست جی -۲۰ مطرح خواهد شد.

کشورهای عضو گروه- ۲۰، ۸۵ درصد از تولید ناخالص جهان و ۷۵ درصد از دادوستد بین‌المللی را در اختیار دارند و دوسوم جمعیت جهان نیز در این کشورها زندگی می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490661

مهمترین اخبار ایران و جهان: