نیوز سیتی!
28 شهریور 1402 - 21:14

مشکلات شناورداران مسافربری هرمزگان بررسی شد

استاندار هرمزگان در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی مسائل و مشکلات شناورداران مسافربری خطوط دریایی استان را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شامگاه سه شنبه ۲۸ شهریورماه، شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان، به ریاست مهدی دوستی و با حضور رئیس و اعضای اتاق بازرگانی و اتاق اصناف هرمزگان و فعالان بخش خصوصی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

مهدی دوستی نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، در بررسی مسائل و مشکلات شناورداران و پیشنهادات آن‌ها، اظهارداشت: با پیشنهاد تفکیک بومیان قشم از قشموندان، فعالین اقتصادی، کارکنان شرکت‌های حقوقی و حقیقی و اختصاص یارانه‌ صرفا به بومیان در بلیط شناورها موافق هستیم.

وی با اعلام نظر موافق خود در رابطه با افزایش مدت‌زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی به شناورداران خطوط مسافری جزایر، افزود: شناورداران در حال حاضر رغبتی به دریافت تسهیلات اعطایی ندارند از این رو باید به نقطه‌ای بهینه در میزان تسهیلات، میزان سود و مدت‌زمان بازپرداخت برسیم تا شناورداران نیز بتوانند بخشی از مشکلات خود را از این طریق مرتفع کنند.

دوستی، ادامه داد: طبق پیشنهادات ارائه شده واردات شناورهای دسته دوم یکی از راهکارهایی است که باید در کنار سایر پیشنهادات باید به صورت دقیق بررسی و نتیجه آن پیش از نشست آتی شورا اعلام شود و چنانچه بخش خصوصی به این جمع‌بندی برسند می‌توانیم موضوع واردات را در هیات دولت مطرح و پیگیری کنیم. 

استاندار هرمزگان، با بیان اینکه درخواست‌های شناورداران، معادله‌ای سه مجهولی با سه ضلع مردم، شناورداران و شناورسازان به وجود می‌آورد، گفت: در این حوزه باید به شکلی تصمیم‌گیری شود که هیچ یک از این بخش‌ها متضرر نشوند.

دوستی در پایان بر برگزاری مستمر جلسات شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان، تاکید کرده و تصریح‌کرد: در حال حاضر باید مسائل اصلی استان را شناسایی کنیم تا در این شورا برای آن‌ها تصمیم‌گیری‌هایی منجر به حل مسئله داشته باشیم.

لازم به ذکر است دستور کار این جلسه بررسی مسائل و مشکلات شناورداران مسافربری خطوط دریایی استان و عدم توازن هزینه‌ها با درآمدها در این حوزه بود که تفکیک بومیان قشم از قشموندان و اختصاص یارانه صرفا به بومیان در بلیط شناورها، یکسان‌سازی قیمت بلیط شناور برای همه، تامین بخشی از یارانه‌ها از طریق حذف عوارض شهرداری‌ها، برقراری یارانه‌ها و تامین آن از طریق نهادهای حمایتی به جای تحمیل آن به صاحبان شناورها، صدور مجوز واردات شناورهای دسته دوم و افزایش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی از ۵ سال به ۱۵ سال  اهم پیشنهادات شناورداران بود که توسط دبیر کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی هرمزگان ارائه شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1503217

مهمترین اخبار ایران و جهان: