نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 21:04

موکبی با برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان

موکب‌دار جامعة زینب گفت: موکب جامعة الزینب اصفهان سه سال متوالی خدمت رسان جاماندگان اربعین بوده و خدمات فرهنگی به دلداگان ارائه می‌کند.

در اربعین حسینی بیش از ۷۰ موکب در مسیر پیاده روی پل بزرگمهر تا گلستان شهدا و ۵۴ موکب در داخل گلستان شهدا میزبان دلدادگان اربعین حسینی بودند. 

در این موکب‌ها خادمان علاوه بر پذیرایی از جاماندگان اربعین خدمات مختلف فرهنگی نیز ارائه می‌کردند.

موکب جامعه زینب اصفهان یکی از موکب‌هایی بود که با ارائه خدمات فرهنگی به جاماندگان اربعین به ویژه جوانان و نوجوانان فعالیت می‌کرد.

الهام صالحی موکب‌دار جامعة زینب اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: این موکب سه سال متوالی برای خدمت رسانی به جاماندگان اربعین فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه  عمده و اصلی‌ترین فعالیت این مجموعه کار فرهنگی است، گفت: اعتقاد ما بر این است که حضرت زینب پیام آور قیام عاشورا بودند و رسالتی که برای شیعیان داشتند در اصل همان کار فرهنگی است  سعی داریم  در راه و منش حضرت زینب(س) قدم بگذاریم و در کار فرهنگی کنار خدمات دیگری که داریم پیشرو باشیم.

موکب‌دار جامعة زینب گفت: در حال حاضر این موکب ویژه کودکان، خدمات فرهنگی برای نوجوانان دختر و برای افراد بزرگسال هم مشاوره های نهج البلاغه و دیگر مشاوره‌ها دارد، در طول سال هم جامعة زینب(س) در چند حوزه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان فعالیت می‌کند.

صالحی در ادامه مطرح کرد: جامعة زینب(س) در ویژه برنامه های شهری، مناسبت ها به طور جدی فعالیت دارد و  سعی کرده ایم تا علاوه بر کار فرهنگی و تربیتی که در مکان جامعة زینب(س) داریم، در مناسبت ها هم برای عموم مردم برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی داشته باشیم.

مسؤول موکب جامعة زینب(س) با اشاره به کمک های مسئولین گفت: به لطف خدا، مسؤولین همراهی خوبی با ما دارند و قدردان زحماتشان هستیم، اما به هر حال مجموعه‌های فرهنگی انتظار بیش تری برای تسهیل‌گری، حمایت و پشتیبانی دارند چرا که صف اول جبهه فرهنگی هستند و تسهیلات‌شان باعث می‌شود که مجموعه‌های فرهنگی بهتر بتوانند خدمت‌رسانی کنند.

وی خاطر نشان کرد: تمام هزینه‌های این تشکل کاملا مردمی  و از جانب خیرین است و از مسؤولین انتظار پشتیبانی و حمایت داریم.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1488517

مهمترین اخبار ایران و جهان: