نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 23:41

آمریکا با قرارداد فروش 500 میلیون دلاری سلاح به تایوان موافقت کرد

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با قرارداد 500 میلیون دلاری فروش تسلیحات به تایوان موافقت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا روز چهارشنبه با قرارداد 500 میلیون دلاری فروش تسلیحات به تایوان موافقت کرد تا با وجود مخالفت شدید چین، کمک‌های تسلیحاتی به جزیره تایوان را افزایش دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که فروش سیستم‌های ردیابی جستجوی مادون قرمز به همراه تجهیزات مرتبط برای جت‌های جنگنده پیشرفته F-16 را امضا کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: «این قرارداد شامل سامانه‌های مادون قرمز، تجهیزات تست،‌ نرم افزار رایانه و قطعات یدکی می شود».

اگرچه این توافق، در مقایسه با فروش تسلیحات قبلی به تایوان بسیار کم است، اما این اقدام احتمالاً انتقاد شدید پکن را به همراه خواهد داشت.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد: «این قرارداد در راستای امنیت و اقتصاد آمریکا و منافع امنیتی است».

دولت آمریکا در سال ۲۰۱۹ فروش ۱۰۸ دستگاه تانک آبرامز به تایوان را به قیمت ۲.۲ میلیارد دلار تایید کرد که این خرید بخشی از تلاش‌های دولت تایپه برای تقویت دفاع از سواحل شمالی است.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا اما با بیان اینکه واشنگتن رزمایش‌های نظامی چین اطراف تایوان را به‌دقت زیر نظر دارد، از پکن خواسته بود که تحرکات نظامی با هدف ارعاب این جزیره را متوقف کند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465417

مهمترین اخبار ایران و جهان: