نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 12:51

ابتذال نشریه شارلی ابدو نشان دهنده خشم فرانسه از به ثمر نرسیدن آشوب‌های اخیر در کشور است

دبیر تشکل مجمع اسلامی دانشجویان گام دومی با اشاره هتاکی نشریه فرانسوی شارلی ابدو گفت: ابتذال نشریه شارلی ابدو نشان دهنده خشم فرانسه از به ثمر نرسیدن آشوب‌های اخیر در کشور است.

محمدرضا غلامی دبیر تشکل مجمع اسلامی دانشجویان گام دومی دانشگاه آزاد اسلامی داراب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار داشت: دولت فرانسه در زمینه سازی آشوب های اخیر کشور و حمایت از آشوبگران نقش آفرینی آشکاری داشت که با خشم از به ثمر نرسیدن سرمایه گذاری آنها ، به ابتذال روی آورده است.

وی افزود: در سال های گذشته این نشریه با حمایت های رئیس جمهور فرانسه اقدام به توهین ساحت مقدس پیام اکرم(ص) و تلاش برای اسلام هراسی کرده بود و با هتاکی به مقام معظم رهبری و مرجعیت دینی نشان دادند که از تاثیر گذاری مقام معظم رهبری در جهان اسلام ، هراس داشته و علاوه بر تلاش برای آشوب های خیابانی، به اقدامات ضدفرهنگی رو آورده اندو فکر می کنند که با توهین و کشیدن کاریکاتور موهن می توانند رهبر عزیز انقلاب را از چشم مردم دنیا بیاندازند ولی غافل از اینکه با این گونه کارها آبروی خود می برند و افکار عمومی جهان را نسبت به خودشان بدبین می کنند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: قطعا دشمنان از هیچ تلاشی برای روشن نگه داشتن آتش آشوب ها دریغ نخواهند کرد و امروز شاهد یک جنگ ترکیبی همه جانبه هستیم که روزی صدای آن از سمت انگلیس و عربستان سعودی و امروز نوبت به فرانسه رسیده‌ و ابتذال آن به گوش می رسد.

غلامی ادامه داد: دولت فرانسه این گونه هتاکی ها به مقدسات مسلمانان و مرجعیت و ولایت فقیه را در راستای آزادی بیان معرفی می کند در صورتی که شخص مکرون رئیس جمهور فرانسه علیه عوامل انتشار یک تصویر از خودش که در آن به هیتلر تشبیه شده، شکایت کرده است.

دبیر تشکل مجمع اسلامی دانشجویان گام دومی در پایان گفت: بهترین پاسخی که می توان به ژست آزادی بیان فرانسه داد همان نامه مقام معظم رهبری می باشد که در سال ۹۹ خطاب به جوانان فرانسه گفتند (از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است؟ دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟
سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 967617

مهمترین اخبار ایران و جهان: