نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 13:44

تجلیل از مادران معلولان در همدان توسط موسسه «یاران نگار»

همزمان با بزرگداشت روز زن از مادران فداکار معلولین توسط موسسه فرهنگی اجتماعی «یاران نگار» همدان تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز موسسه فرهنگی اجتماعی «یاران نگار» به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت مقام روز مادر و زن با حضور خانواده بزرگ اعضای افتخاری موسسه و نیک‌اندیشان حامی این مجموعه از مادران فداکار معلولین در تالار قرآن تقدیر کرد.

مدیر موسسه «یاران نگار» در همدان در این مراسم با بیان اینکه خوشبختانه ۱۳ سال است این موسسه در حوزه کمک به معلولین، کودکان بی‌سرپرست و... فعالیت دارد اظهار کرد: در این موسسه تقریبا ۸۰ جوان بدون چشمداشت خدماتی را جامعه هدف ارائه می‌کنند.

امید صالحی‌نیک با اشاره به اینکه امروز از پنج مادر فداکار معلولان قدردانی می‌کنیم و افتخاری برای ماست که از این مادران گرامی تقدیر کرده باشیم عنوان کرد: همه مادران از خودگذشتگی زیادی دارند اما مادران معلولان ایثار بیشتری دارند که ما قدردان آنها هستیم.

فرماندار همدان نیز ضمن تبریک روز میلاد حضرت زهرا(س) اظهار کرد: در اتفاقات اخیر گاهی با شعارهای کذایی و غیرواقع در خصوص جایگاه زن صحبت‌هایی شد که مایه تاسف بود.

مسلم مخفی با بیان اینکه با سربلندی و افتخار می‌توانیم بگوییم در هیچ دینی به مانند اسلام نسبت به ارزش و منزلت زن توجه نشده تأکید کرد: اسلام والاترین مقام را برای مقام زن قائل شده است.

وی با بیان اینکه در روایتی خطاب به پیامبر(ص) بیان شده که حضرت صدیقه طاهره(س) بهانه خلقت هستند، افزود: سوره‌ای در قرآن کریم در منزلت بانوی بزرگوار فرزند پیامبر گرامی اسلام نازل شده که نشان از مقام والای زن در اسلام دارد.

فرماندار همدان با بیان اینکه ما امروز به تاسی از دین شریف اسلام از جایگاه مقام زن و مادر تقدیر می‌کنیم خاطرنشان کرد: وظیفه داریم از تمام مادران تقدیر کنیم و همه آنها فداکار و اعلا هستند اما عده‌ای از مادران در حد اعلا فداکاری می‌کنند که امروز بر خود لازم دانستم در مراسم تجلیل از مادران فدارکار معلولین حضور داشته باشم.

وی با قدردانی از فعالیت‌های موسسه «یاران نگار» گفت: بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد حائز اهمیت است و ما به دنبال تقویت سمن‌ها و استفاده از ظرفیت مردمی هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک این روز به مادران و زنان جامعه خطاب به مادران معلولان در جمع حاضر اظهار کرد: همه جامعه موظف هستند در خدمت شما برای کمک به فرزندانتان باشند.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی با اشاره به اینکه امروز بهانه‌ای است که به طور خاص مقام زن را گرامی بداریم گفت: دین اسلام مقام زن را بسیار والا می‌داند اما غرب به دنبال اهداف خود از طریق تبلیغات با زن است.

وی تأکید کرد: در شرایطی که دختران زنده به گور می‌شدند، پیامبر گرامی اسلام بوسه بر دست فاطمه(س) می‌زند و می‌فرماید از تو بوی بهشت به مشام می‌رسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از مقام حضرت خدیجه (س) سخن به میان آورد و ادامه داد: امام صادق(ع) نیز می‌فرمایند همه شیعیان به ما پناه می‌آورند و ما به مادرمان فاطمه(س) پناه می‌بریم.

وی با اشاره به اینکه عمده عملیات‌هایی که در دفاع مقدس انجام می‌شد وقتی رمز عملیات یا زهرا(س) بود همه رزمندگان امید داشتند و مطمئن بودند که در آن عملیات پیروزی از آن آنهاست گفت: رهبری نیز فرمودند «توشه و رزق سال را از فاطمیه می‌بینیم» و ما همواره به فاطمه زهرا (س) تمسک می‌جوییم.

پایان پیام/ 89026/

منبع: فارس
شناسه خبر: 974261

مهمترین اخبار ایران و جهان: