نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 21:29

به وقت ایثار| گفت‌وگو با جوان فهرجی که در سرمای سوزان به دل آب زد

جوان فهرجی که برای رفع ترکیدگی لوله آب و ممانعت از قطعی آب 70 خانوار همشهری‌اش به دل آب زده می‌گوید: من در آن لحظه به چیزی فکر نکردم و فقط به سلامتی مردم، قطعی آب ۷۰ خانوار و هدر رفت آب فکر کردم با اینکه بیل مکانیکی خراب بود با دیلم آسفالت را شکستم و رفتم داخل کانال آب و لوله را تعمیر کردم.

به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج،  این روزها فضای مجازی پر شده از تصویر جوان فهرجی که برای خدمت به همشهریانش تا گردن به دل کانال آب زده است تا جلوی قطعی و هدر رفت آب را بگیرد.

حمیدرضا عبدالله دخت از نیروهای شرکتی پیمانکاری اتفاقات اداره آب فهرج‌ است که روز چهارشنبه باخبر می‌شود لوله آب در یکی از بلوارهای شهر فهرج ترکیده است که علاوه بر اینکه ۷۰ خانوار این بلوار با قطعی آب روبه‌رو شده بودند، می‌توانست موجب هدررفت زیاد آب و آلودگی آب انشعابات شود.

در آن سرمای طاقت‌فرسا که بیرون رفتن برای لحظاتی هم برای شهروندان دشوار بود، بدون توجه به سردی هوا و بدون داشتن امکانات لازم از سوی اداره آب، خودش به تنهایی دل به کانال آب می‌زند تا به همشهریانش خدمت کند و مانع قطعی و آلودگی آب شود.

  وی در خصوص این کار مجاهدانه‌اش به خبرنگار فارس گفت: روز چهارشنبه به من اطلاع دادند دریکی از بلوارهای شهر ترکیدگی لوله صورت گرفته که بلافاصله با کمترین تجهیزات به محل ترکیدگی لوله رفتم. من در آن لحظه به چیزی فکر نکردم و فقط به سلامتی مردم، قطعی آب ۷۰ خانوار و هدر رفت آب فکر کردم با اینکه بیل مکانیکی خراب بود با دیلم آسفالت را شکستم و رفتم داخل کانال آب و لوله را تعمیر کردم.

عبدالله دخت در رابطه با اینکه آیا در آن هوای سرد پس از خروج از کانال بیمار شده است، یا خیر تصریح کرد: خوشبختانه با عنایت خداوند با اینکه در آن روز سرد به کانال آب رفتم اما دچار سرماخوردگی و بیماری نشدم.

رئیس اداره آبفای شهرستان فهرج نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: شهرستان فهرج شهرستانی وسیع است از اولین روستای این شهرستان تا آخرین روستا ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد و ما با کمبود امکانات مواجه هستیم. دستگاه بیل مکانیکی آن روز خراب بود ما در بخش نگین کویر هم نیاز مبرم به بیل مکانیکی داریم.

وی افزود: آن روز این جوان فداکار از خودگذشتگی کرد و وقتی فهمید که لوله ترکیده می‌رود می‌بیند آب دارد هدر می‌رود احساس مسؤولیت می‌کنند و با اینکه بعضی‌ به او می‌گویند هوا بسیار سرد است و کار سختی است، با کلنگ و بیل آسفالت را می‌شکافد ویک‌ونیم متر پایین می‌رود و وارد کانال آب می‌شود و در چاله لوله آب را تعمیر می‌کند.

 به گزارش فارس، امروز  در نماز جمعه شهر فهرج از این جوان فداکار تجلیل شد.

همچنین فرماندار، امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فهرج با حضور در منزل این جوان از او تجلیل و قدردانی کردند.

پایان پیام/۸۰۰۱۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 975161

مهمترین اخبار ایران و جهان: