نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 12:30

فروزنده: نفوذ و جاسوسی از برنامه‌های استکبار برای آسیب زدن به نظام اسلامی است

یک تحلیگر مسایل سیاسی با اشاره به اعدام علیرضا اکبری به جرم جاسوسی گفت: یکی از برنامه‌های استکبار جهانی برای آسیب زدن به نظام اسلامی برنامه نفوذ است که ماجرای آقای اکبری که در سطح بالایی از جاسوسی فعالیت داشت، مصداق این مسئله است.

لطف الله فروزنده تحلیگر مسایل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به اعدام علیرضا اکبری به جرم جاسوسی گفت: یکی از برنامه‌هایی که استکبار جهانی دارد برای اینکه به نظام اسلامی آسیب بزند برنامه نفوذ است و اینکه عوامل نفوذی را شناسایی کند تا از طریق آنها به کشور و نظام ما آسیب بزند که ماجرای آقای اکبری که در سطح بالایی و به قولی به عنوان یک اَبَر جاسوس فعالیت داشت، مصداق این مسئله است.

نفوذی‌ها می‌خواهند کارهای خوب و موفق در سیستم اداری انجام نشود

وی تاکید کرد: به نظر بنده بحث آقای اکبری چند نکته دارد که باید به آن توجه کرد، نکته اول اینکه؛ نظام و مردم باید بدانند دشمن دست از دشمنی بر نمی‌دارد و به هیچ وجه نمی توان به دشمن اعتماد کرد و از همه ابزارهایش برای این مسئله استفاده می کند.

فروزنده یادآور شد: چند سال پیش هم مقام معظم رهبری درباره بحث نفوذ تذکر دادند. بسیاری از نفوذی‌ها در سیستم اداری هستند که اجازه نمی‌دهند کارهای خوب و موفقی انجام شود و حتی به مسئولین نزدیک می‌شوند و باعث می‌شوند مسئولین دچار اشتباه محاسباتی شوند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: اینکه مسئولین در دولت آقای روحانی تفکرشان این بود که فقط با ارتباط با غرب می‌شود کار را دنبال کرد چه بخواهند چه نخواهند تحت تاثیر تفکر نفوذی‌ها بود.

استراتژی «ما می‌توانیم» می تواند ما را قدرتمند کند تا در مقابل استکبار بایستیم

وی ادامه داد: استراتژی ما می‌توانیم به عنوان مهمترین استراتژی در نظام، می تواند ما را قدرتمند کند تا در مقابل استکبار بایستیم. از سویی باید مراقبت‌های لازم را در رابطه با بحث نفوذ داشته باشیم و مسئولین هم باید خیلی مراقب باشند. البته نباید فضای بدبینی درست شود ولی  باید خوب نظارت و مراقبت شود.

فروزنده افزود: نکته بعدی این است که خود فرد باید مراقب باشد تا درگیر این موضوع نشود. این جای تامل دارد فردی که ۷۰ ماه جبهه بوده و یک چهره انقلابی داشته است اینگونه راحت تصمیم تیم‌های جاسوسی شده است. این هشداری است به همه مسئولان که باید مراقبت کنند و دستگاه‌های امنیتی ما باید  از مسئولان صیانت کند، مسئولان واقعاً در معرض خطر هستند و دشمن روی آنها عملیات می‌کنند. 

مسئولان باید خودشان را وقف نظام و انقلاب کنند 

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: تقوا، ارتباط با خدا، عبادت، ساده‌زیستی و... اینها نکات مهمی است. افرادی مانند آقای اکبری را از کانال اقتصادی وارد جریان جاسوسی می کنند و این باعث می شود روی انتخاب مسئولان دقت شود. مسئولان باید خودشان را وقف نظام و انقلاب کنند و به دنبال پر کردن جیب خود نباشند.

وی تصریح کرد: نکته دیگر این است که در انتصاب مدیران باید بحث ساده زیستی، سلامت اقتصادی، سلامت خانواده، رفتار خانواده و ... ملاک باشد نباید کسی که به هر دلیلی در کارهای اقتصاد فعال است و درآمد هنگفتی به دست آورده را در سیستم اداری وارد کنیم. اگر کسی خانواده اش درگیر مسائل اقتصادی رانتی است را نباید به سیستم اداری وارد کنیم. اگر این مسائل رعایت شود کمتر خود فرد به دام دشمن می افتد.

فروزنده اظهار داشت: مسئولان باید بداند اگر مراقبت لازم را نداشته باشیم آسیب خواهیم دید، چنانکه جاسوس‌ها خسارت سنگینی زدند و نظام باید طوری برخورد کند که هم راهنمایی کند و هم با کسانی که این توطئه‌ها را دارند چنان برخورد کند که کسی جرات نکند از این طریق اقدامی داشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 980217

مهمترین اخبار ایران و جهان: