نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 21:38

پیش‌بینی اعتبار پنج هزار میلیارد تومانی برای انتقال آب «سرانی» به شهرهای خراسان‌شمالی

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خراسان شمالی گفت: انتقال آب سرانی به چهار شهر بزرگ استان با قوت در دست پیگیری است، منابعی که در طول سال‌های اجرای طرح پیش بینی شده بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مرتضی بهزادفر، رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های استان در رابطه با انتقال آب منطقه «سرانی» به شهرهای خراسان‌شمالی اظهار کرد: علاوه بر تاکید استاندار در رابطه با پیگیری این موضوع، معاون رییس جمهورو رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به این موضوع تاکید داشته‌اند. 

وی گفت: انتقال آب سرانی به چهار شهر بزرگ استان با قوت در دست پیگیری است، منابعی که در طول سال‌های اجرای طرح پیش بینی شده بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان است. 

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خراسان شمالی افزود: در رابطه با موضوعات آب، با نظر موافق استاندار از اعتبارات استانی پانزده میلیارد تومان بابت مطالعات تامین روش های پایدار آب در استان گذشته شده که این اعتبار به شرکت آب و فاضلاب استان ابلاغ شده است. 

این مقام مسئول در رابطه با انتقال پساب برای پتروشیمی نیز اظهار داشت: نکته روشنی که وجود دارد، تکنولوژی که در آنجا انجام و تصفیه آبی که صورت می گیرد، خروجی در حد آب شرب است و در صورت اجرای این پروژه، چاه های آبی که پتروشیمی از آن استفاده می کرده، آزاد و در اختیار آب شرب قرار می گیرد. 

بهزادفر خاطرنشان کرد: همچنین استفاده از ظرفیت اعتبارات ملی برای حل مشکل تنش آبی استان قابل توجه است، براساس ردیف متفرقه ای که در جدول بودجه داریم، در بخش شهرهای دارای تنش آبی، اعتباری برای حفر چاه در منطقه پلنگ دره تخصیص داده شده که پیگیری می شود.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1013861

مهمترین اخبار ایران و جهان: