نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 11:34

گاز ۱۳ اداره و نهاد در استان کرمانشاه قطع شد

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: از آغاز طرح پایش دما تاکنون، برای ۱۹۹ سازمان‌ها و نهادهای عمومی استان اخطار صادر و گاز ۱۳ اداره و نهادی که به اخطارهای صادره توجه نکردند، قطع شده است.

ناصر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: طرح پایش دمای ادارات و سازمان‌های دولتی و عمومی کماکان بدون وقفه و به صورت منظم در حال اجرا است و از آغاز شروع طرح تاکنون توسط 26 گروه از کارکنان شرکت گاز 3379 مورد بازرسی و پایش دما، انجام گرفته است.

حسینی افزود: در جریان پایش‌های صورت گرفته از سازمان‌ها و ادارات دولتی و اماکنی همچون دانشگاه‌ها، مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و اماکن ورزشی بازرسی به عمل آمده که در آن 199 مورد اخطار به سازمان‌ها ونهادهای عمومی و دولتی داده شده و گاز 13 اداره و نهادی که به اخطارها توجه نکردند نیز قطع شده است.

وی به اقدامات فرهنگی شرکت گاز استان کرمانشاه در راستای بهینه‌سازی مصرف گاز اشاره کرد و گفت: شرکت گاز استان کرمانشاه تنها به اقدامات نظارتی در جهت کاهش مصرف گاز اکتفا نکرده و همزمان با اجرای طرح پایش دما، فعالیت‌هایی از جمله برگزاری نشست با مسئولان سازمان‌ها و ادارات مختلف دولتی و خصوصی، نشست با ائمه جماعات، شرکت در برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان، استفاده از ظرفیت سایر رسانه‌ها و امضا تفاهم نامه با آموزش و پرورش استان در جهت فرهنگ‌سازی و بهینه‌سازی مصرف گاز با محوریت دانش‌آموزان را در دستور کار قرار داده است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه ادارات و نهادهای دولتی ملزم به رعایت دمای 18 درجه سانتیگراد در محل کار هستند، گفت: ادارات دولتی ملزم هستند که سیستم‌های گرمایشی را یک ساعت قبل از شروع کار روشن و یک ساعت قبل از اتمام کار خاموش کنند.

حسینی با بیان اینکه در جهت بهینه‌سازی مصرف نیازمند همکاری و همراهی جدی مردم و مسئولان و تولیدکنندگان هستیم، گفت: رعایت نکات ساده‌ای همچون پوشاندن درزهای در و پنجره‌ها، پوشیدن لباس گرم در خانه، بستن کانال کولر و غیره می‌تواند 10 تا 15 درصد مصرف گاز منازل را کاهش دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 964961

مهمترین اخبار ایران و جهان: