نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 10:59

آغاز مانور عملیاتی، تمرینی ـ آموزشی وزارت نیرو در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی از آغاز مانور عملیاتی، تمرینی-آموزشی وزارت نیرو در مناطق استان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمود محمودی صبح امروز در آیین آغاز مانور عملیاتی، تمرینی-آموزشی وزارت نیرو در استان مرکزی اظهار کرد: به منظور آمادگی دستگاه‌های وابسته به وزارت نیرو، در برابر حوادث مانور عملیاتی تمرینی امروز در استان به اجرا در آمده است.

وی با بیان اینکه این عملیات با رمز یا زهرا(س) آغاز شده است، افزود: از آنجاکه آمادگی دستگاه‌ها در برابر بلایای طبیعی نقش به سزایی در کاهش میزان خسارت‌ها دارد، دستگاه‌ها باید همواره در آمادگی کامل بوده و خود را برای هر نوع حادثه طبیعی در هر لحظه و زمان آماده نگه دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی اظهار کرد: مانور عملیاتی امروز با سناریوی زلزله به اجرا در آمده که طی آن شاهد ارتقای سطح آمادگی دستگاه‌ها در حوزه برق در زمینه اصلاح و مقام‌سازی شبکه و افزایش قابلیت اطمینان باشیم.

محمودی گفت: شرکت توزیع برق ۱۲ شهرستان و ۱۷ منطقه عملیاتی و ۷۸۲ مشترک زیرپوشش دارد که بر اساس برآوردها میزان تلفات انرژی استان ۷.۹۲ درصد و پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی از نصب 20 هزار کنتور هوشمند در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر شاخص خاموشی استان 6دهم دقیقه است.

به گزارش فارس مانور عملیاتی، تمرینی-آموزشی وزارت نیرو امروز با پیش بینی زلزله ۶ ریشتری در سطح استان به مرکزیت شهرستان کمیجان و روستای کلوان اجرا شد.

 پس از برگزاری مانور نقاط قوت و ضعف و آسیب شناسی برای تقویت توان نیروهای عملیاتی تهیه می‌شود.

 پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 964861

مهمترین اخبار ایران و جهان: