نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 20:47

کمیته انطباق فرمانداری مینودشت درباره استیضاح شهردار اظهار نظر نکرده است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به برکناری شهردار مینودشت توسط شورای اسلامی شهر گفت: مصوبه شورای اسلامی شهر مینودشت مبنی بر استیضاح شهردار در کمیته انطباق فرمانداری مینودشت اظهار نظر نشده و می بایست اعضای شورای اسلامی شهر منتظر تایید و یا رد این مصوبه می شد.

حسینعلی قلی زاده عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری  فارس در گرگان اظهار کرد: استیضاح یکی از ابزارهای قانونی شوراهای اسلامی شهر برای برکناری شهردار بوده اما استیضاح مراحل خاص و قانونی خود را دارد.

وی تصریح کرد: مدارک و مستندات استیضاح باید به کمیته انطباق فرمانداری ارسال و در انجا رسیدگی شود و استیضاح شهردار منوط به این است که در زمان بندی خاص اعضای شورای اسلامی شهر طرح سوال کرده و در صورت عدم اغنای اعضا، دوباره موضوع استیضاح توسط هیات رئیسه شورا مطرح، قرایت و صورتجلسه شود و بعد از مدت یک هفته، اعضای شورای اسلامی با موضوع مشخص استیضاح شهردار دعوت شده و به شهردار نیز موضوع اعلام شود تا شهردار در ان جلسه از خود دفاع نماید.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان خاطرنشان کرد: بعد از طی این مراحل استیضاح به رای گذاشته و مصوبه ان جهت رسیدگی به کمیته انطباق فرمانداری ارسال شود و اعضای شورای اسلامی باید منتظر اظهار نطر کمیته انطباق فرمانداری باشند.اگر با رد کمیته انطباق فرمانداری استیضاح شهردار انجام شود از نظر قانون، تخلف صورت گرفته است.
وی ادامه داد: تا انجایی که مطلع هستم در مورد استیضاح شهردار مینودشت هنوز اظهار نظری از سوی کمیته انطباق فرمانداری اعلام نشده و بهتر بود اعضای شورای اسلامی شهر تا اعلام نظر این کمیته منتظر می مانند.

علیقلی زاده گفت: اگر تخلف اعضای شورای اسلامی شهر اثبات شود، این اعضا به هیات حل اختلاف ارجاع خواهند شد.شهردار مینودشت می تواند ظرف مدت ۱۴ روز اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری ارسال نموده و دستور موقت برگشت و ادامه کار خود را بگیرد.بطور مثال چنین اتفاقی برای شهردار دماوند و رشت رخ داد و با دستور موقت به جایگاه خود برگشتند.

وی بیان کرد: جلسه کمیته انطباق  ظرف مدت ۱۴ روز از ارجاع مصوبه شورای اسلامی شهر به ‌کمیته انطباق فرمانداری با حضور دادستان، فرماندار، نماینده شورای استان و کارشناس امور شهرداری برگزار و در این جلسه مصوبه اعضای شورای شهر تشکیل و بعد از رسیدگی و بررسی نظر خود را اعلام می کند.

صبح امروز رئیس شورای اسلامی شهر مینودشت در جمع خبرنگاران گفت: علیرضا نریمانی شهردار مینودشت به دلائل مختلف از جمله برخورد نامناسب با ارباب رجوع و جابجایی های غیرمرتبط پرسنل شهرداری از سمت خود برکنار شد.

محمد کرامتلو اظهار کرد: از ۹ ماه گذشته بارها فرصت تغییر رویه به شهردار داده شده اما وی توجهی نکرد.

وی تصریح کرد: سه ماه قبل موضوع طرح سوال از شهردار انجام اما در نهایت منجر به استیضاح نشد. شب گذشته در جلسه شورای اسلامی شهر اعضای شورا با پنج رای موافق شهردار را برکنار کردند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 985417

مهمترین اخبار ایران و جهان: